اعتراض دوباره ترامپ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

دونالد ترامپ اعلام کرد در ایالت جورجیا بیش از ۵۰۰۰ رای به کسانی تعلق گرفته که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 فوت کرده بودند.

جورجیا یکی از ایالت‌های اصلی است که دونالد ترامپ در رقابت با جو بایدن در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آن شکست خورد. پیشتر مقامات این ایالت اسم چهار نفر از افرادی که به عنوان رای دهنده ثبت شده بود را در میان افراد فوت شده تایید کرده بودند.

مقامات آمریکا می‌گویند حتی اگر ادعای ترامپ در مورد تخلف در انتخابات در جورجیا حقیقت هم داشته باشد باز جو بایدن در این ایاات میزان رای بیشتری را کسب کرده است.

گفته می‌شود ترامپ این روز‌ها مسئولان ایالت جورجیا را تحت فشار قرار داده تا او را برای اثبات ادعاهایش مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهور در این ایالت همراهی کنند.

اعتراض دوباره ترامپ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

ترامپ در اظهاراتی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ۵۰۰۰ مرده در جورجیا رای داده اند. من فکر می‌کنم این رقم حتی بیشتر هم باشد. در میشیگان هم همین اتفاق افتاده، بیش از ۱۸ هزار مرده رای دادند. این ارقام خیلی زیاد است.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دونالد ترامپ همچنان به دنبال اثبات گفته‌های خود مبنی بر انجام تقلب گسترده در روند رای گیری است. رییس جمهور سابق آمریکا و حامیان وی همچنان معتقدند جو بایدن با تقلب و دست بردن در آرای مردمی توانسته پیروز این دوره از رقابت‌های انتخاباتی باشد.