ناتوانی بایدن از تامین تجهیزات پزشکی برای تشخیص کرونا در آمریکا

با این که جو بایدن پیش از ورود به کاخ سفید وعده داده بود تمامی تجهیزات پزشکی لازم برای تشخیص و درمان کرونا را در کمترین زمان ممکن در اختیار مقامات بهداشتی آمریکا قرار می‌دهد، این کشور هنوز بعد از یک سال از حضور بایدن با کمبود تجهیزات آزمایشگاهی مواجه است.

ناتوانی جو بایدن در کنترل همه گیری و نیز تهیه تجهیزات بهداشتی و بیمارستانی برای درمان و پیشگیری از کرونا این روز‌ها او را با موجی از انتقاد‌ها در داخل آمریکا مواجه کرده است. بسیاری معتقدند ناتوانی رئیس جمهور در ادامه و برنامه ریزی در زمان همه گیری موجب اوج گیری مجدد کرونا در این کشور شده است.

جو بایدن روز گذشته در حالی که در تعطیلات پایان سال خود به سر می‌برد در جمع خبرنگاران گفت: قرار است حدود ۵۰۰ میلیون تست خانگی کرونا در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم پیش از سفر از مبتلا نبودن خود و اعضای خانواده مطمئن شوند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما در کنترل همه گیری کرونا به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده ایم، ولی همچنان برای مهار این همه گیری باید تلاش کنیم.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند هنوز خبری از توزیع کیت‌های تشخیص خانگی کرونا در میان مردم نیست و مشخص نشده چه زمانی قرار است این توزیع صورت گیرد.

ناتوانی بایدن از تامین تجهیزات پزشکی برای تشخیص کرونا در آمریکا

در روز‌های اخیر به ویژه با بحرانی شدن اوضاع کرونا در شهر‌های مختلف آمریکا و اعلام حالت اضطراری در برخی ایالت‌های بزرگ این کشور از جمله نیویورک بسیاری از منتقدان کم کاری دولت در واکسیناسیون و تهیه تجهیزات پزشکی را علت اصلی این اتفاق می‌دانند.

آمریکا و اروپا همچنان کانون اصلی شیوع کرونا در جهان هستند.

شمار جان باختگان کرونا در آمریکا با ثبت ۱۸۱۱ مورد فوتی جدید در شبانه روز گذشته به ۸۴۲۱۶۱ نفر رسیده و آمریکا از نظر شمار جان باختگان و مبتلایان همچنان در صدر کشورهای جهان قرار دارد.