هدف گیری کاروان آمریکایی در عراق

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در استان الانبار عراق (غرب) هدف حمله قرار گرفته است.

طبق گزارش صابرین نیوز، این حمله در جاده «الکیلو ۱۶۰»  انجام شده و گروهی که خود را «اصحاب الکهف» می‌نامد، مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

هنوز جزئیات دقیقی از خسارت‌ مادی و تلفات جانی احتمالی ناشی از این حمله منتشر نشده است.

هدف گیری کاروان آمریکایی در عراق

پس از مصوبه پارلمان عراق برای بیرون کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های اخیر بارها هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

از‌ این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.