بازداشت مردی مسلح که به قصد کشتن بایدن عازم کاخ سفید بود

به گفته مقامات آمریکایی که روز چهارشنبه در اسناد دادگاه ثبت شد، یک مرد بشدت مسلح کالیفرنیایی در راه کاخ سفید به قصد کشتن جو بایدن و چند مقام فعلی و سابق آمریکا دستگیر شد. 

بر اساس گزارش شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز»، او پس از این که به پلیس گفت برای کشتن مقامات دولتی در فهرستش، از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی او، «هر کاری که لازم باشد» انجام خواهد داد، در آیووا دستگیر شد. 

این مرد ۲۵ ساله با نام «کواچوا برلیون شیونگ» از روز پنجشنبه به زندان شهرستان پوتاواتامی فرستاده شد. «جاستین لارسون» مامور سرویس مخفی در یک شکایت جنایی نوشت خودروی شیونگ در ۲۱ دسامبر در شهرستان «کاس» به دستور پلیس متوقف شد و تجهیزاتی مانند اسلحه، مهمات، زره بدن و کیت‌های پزشکی در آن کشف شد. 

لارسون افزود: شیونگ ۱۸ دسامبر خانه خود در نزدیکی ساکرامنتو کالیفرنیا را ترک کرد و به قصد کشتن افراد در قدرت مستقیم راهی کاخ سفید شد. 

به گفته مقامات، شیونگ در صحبت با بازرسان گفت که افراد خبیثی که او قصد کشتن آن‌ها را دارد شامل بایدن، فائوچی، باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و مارک زاکربرگ از بنیانگذاران فیس‌بوک بودند.

بر اساس این شکایت، شیونگ از یک برنامه نقشه روی تلفن خود استفاده می‌کرد و مقصد خود را برای کاخ سفید تعیین کرده بود.

مامور سرویس مخفی افزود شیونگ که به عنوان کارمند فروشگاه مواد غذایی شهر مرسد شناخته می‌شود، یک نقاشی از محوطه کاخ سفید را به بازرسان از جمله آنچه او «موقعیت ضعیف» خواند که به گفته وی در تحقیقات قبل از حمله خود شناسایی کرده بود، نشان داد. 

بازداشت مردی مسلح که به قصد کشتن بایدن عازم کاخ سفید بود

در این شکایت آمده است: او افزود که اگر از بازداشت آزاد شود، فوراً سفر به کاخ سفید را از سر خواهد گرفت... و هر کاری که لازم باشد برای تکمیل نقشه خود انجام خواهد داد.

این فرد همچنین گفت که قصد ندارد برای دیدن خانواده‌اش به کالیفرنیا بازگردد، زیرا قصد دارد هنگام مبارزه با شیاطین خبیث در کاخ سفید بمیرد. او به تهدید علیه یک رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده متهم شده است.