رایزنی برجامی نماینده روسیه با اروپایی ها

« میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار با روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی عضو برجام در جریان مذاکرات وین خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: امروز با همکاران فرانسوی، آلمانی و بریتانیایی خود دیدار کردم تا نتایج به دست آمده در بخش آغازین هشتمین دور مذاکرات وین در خصوص برجام را بررسی کنیم. 

این دیپلمات روس در توییت دیگر خود اعلام کرد: رایزنی‌های غیررسمی همچنان در چارچوب گفت‌وگوهای وین ادامه دارد. اما زمان توقف به دلیل سال نو فرا رسیده است. دور هشتم (نه نهم) مذاکرات بر سر احیای برجام از روز دوشنبه سوم ژانویه از سر گرفته می‌شود.

امروز در ادامه رایزنی‌ها، علی باقری رئیس هیات ایرانی هم در نشستی با حضور نمایندگان سه کشور اروپایی و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرد و به گفت‌وگو پرداخت.

رایزنی برجامی نماینده روسیه با اروپایی ها

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دور فعلی مذاکرات وین به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی از ظهر امروز (پنجشنبه) به طور موقت متوقف شده و طبق گفته «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده نشست وین، روز دوشنبه هفته آینده (۱۳ دی ماه) از سرگرفته می‌شود.

دور هشتم مذاکرات وین در حالی امروز به طور موقت به پایان می‌رسد که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه روز گذشته اعلام کرد که طرف‌های برجام از روند مثبت مذاکرات رضایت دارند.

علی باقری نیز با بیان این که مذاکرات چند روز اخیر (دور هشتم) مثبت بوده، ابراز امیدواری کرد پس از بازگشت همکاران غربی و دیگران از تعطیلات سال نو میلادی به وین، کار جدی‌تر در موضوع لغو تحریم‌ها توسط طرف‌های مختلف مورد پیگیری قرار بگیرد. 

شبکه الجزیره هم به نقل از منابع اروپایی از روند مثبت مذاکرات وین خبر داده است.