مقاومت عراق راهی جز بیرون راندن اشغالگران از کشور ندارد

 «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به اینکه مقاومت عراق راهی جز اخراج اشغالگران ندارد، اعلام کرد که زمان تعیین شده برای خروج آمریکایی‌ها از عراق به پایان رسیده است.

وی افزود که دولت باید پیش از وقوع اتفاقاتی با پیامدهای ناگوار، با مردم صریح و شفاف باشد. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از حضور ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق خبر می‌دهد واین امر برخلاف خواسته ملت عراق است که مخالف حضور نظامیان خارجی در کشور هستند.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد که دولت عراق باید پس از پایان زمان تعیین شده برای خروج آمریکایی‌ها، صراحتاً تعداد نظامیان خارجی در این کشور و هدف آنها را به مردم بگوید.

گفتنی است، مقامات آمریکایی به منظور دور زدن مصوبه صریح پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور، مسأله تغییر ماهیت مأموریت نیروهای خود در عراق را مطرح می‌کنند. طبق ادعای فرماندهان آمریکا، مأموریت نیروهای این کشور از «رزمی» به «مستشاری» تغییر کرده است.

فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی آمریکا قصد دارند از این طریق به بقای نظامی خود در خاک عراق مشروعیت بخشند. این در حالی است که کارشناسان امور امنیتی عراق جملگی معتقدند: «تغییر مأموریت آمریکایی‌ها از رزمی به مستشاری هیچ تغییری در غیرقانونی بودن حضور آنها در خاک عراق ایجاد نمی‌کند».

مقاومت عراق راهی جز بیرون راندن اشغالگران از کشور ندارد

از سوی دیگر، کارشناسان امنیتی عراق وقوع اقدامات تروریستی در این کشور همزمان با نزدیک شدن موعد خروج نظامی آمریکا از آنجا را بی ارتباط با تلاش‌های واشنگتن برای بقای بیشتر در خاک عراق نمی‌دانند.