دانشکده دفاعی انگلیس هدف حمله سایبری قرار گرفت

«ادوارد استرینگر» گفت که این حمله که مارس ۲۰۲۱ کشف شد، بدان معنا بود که دانشکده دفاعی مجبور به بازسازی شبکه خود شده است.

وی تاکید کرد که نمی داند افراد بزهکار و  یا یک کشور متخاصم مسئول این حمله است، اما خسارت ناشی از آن ماه ها بعد به طور کامل برطرف می شود.

این دانشکده در منطقه آکسفوردشایر انگلیس به ۲۸ هزار پرسنل نظامی، دیپلمات و کارمند دولت در سال آموزش می دهد و در طول همه گیری کرونا به شرایط آنلاین رو آورده است.

استرینگر گفت که فعالیت های غیرعادی نخست از سوی پیمانکارانی که برای شرکت «سرکو» کار می کنند، شناسایی شد و زنگ های خطر به صدا درآمد.

وی افزود: عوامل خارجی در شبکه ما وجود داشتند که به نظر می رسید به دلایلی بسیار ناپسند آنجا بودند.

وی با اعلام اینکه این حمله موفقیت آمیز نبود، تاکید کرد که هکرها اگرچه ممکن است از دانشکده به عنوان راهی برای نفوذ به دیگر سیستم های وزارت دفاع استفاده کرده باشند، اما رخنه ای به فراتر از دانشکده روی نداده است.

دانشکده دفاعی انگلیس که بیشتر شبیه به دامنه ای برای یک دانشگاه است، باید به طور کامل بازسازی شود. مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس نیز در جریان این عملیات هکری قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹)، از حادثه ای که بر زیرساخت های آی تی دانشکده دفاعی تاثیر گذاشت، اطلاع یافتیم.

دانشکده دفاعی انگلیس هدف حمله سایبری قرار گرفت

وی افزود: به سرعت اقدام کردیم و تاثیری بر شبکه گسترده تر آی تی وزارت دفاع وارد نشد. همچنین تدریس در دانشکده دفاعی ادامه داشته است.

در همین حال، بررسی انجام شده مرکز امنیت سایبری ملی ستاد ارتباطات دولتی انگلیس نشان می‌دهد که حملات سایبری به نهادها و سیستم‌ها در این کشور در سال ۲۰۲۰ رکورد جدیدی ثبت کرده است.

در این بررسی عنوان شد که این حملات سایبری با کشورهای متخاصم ارتباط داشته اند و ادعا شد که روسیه و چین در بخشی از این حملات سایبری نقش داشته اند.

گزار ش شده است که هدف ۲۰ درصد از حملات سایبری سال ۲۰۲۰ در انگلیس بخش بهداشت و درمان و تولید واکسن کرونا بوده که شامل سیستم های بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی ‌شده است.

آسیب‌پذیری انگلیس در حالی در برابر حملات سایبری آشکار شده است که پیش از این نیز مقامات آمریکایی نسبت به افزایش و تداوم حملات سایبری به زیرساخت‌های این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.