آمریکایی‌ها نگران خشونت در انتخابات ۲۰۲۴

نظرسنجی شبکه سی بی اس و مرکز "یوگو" نشان می دهد که ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا خشونت مربوط به بازنده شدن در انتخابات رخ خواهد داد و فقط ۳۸ درصد بر این باورند که طرف بازنده به صورت مسالمت آمیز نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی،  توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

آمریکایی‌ها نگران خشونت در انتخابات ۲۰۲۴

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از خشونت احتمالی در انتخابات آتی آمریکا حمایت نمی کنند و فقط دو درصد حمایت کردند.