فعالیت‌های خصمانه کشتی‌های ائتلاف متجاوز علیه یمن را رصد می‌کنیم

«یحیی الراعی» رئیس پارلمان یمن از عملیات منحصر به فرد نیروهای دریایی این کشور در توقیف کشتی باری نظامی متخاصم اماراتی در آب‌های سرزمینی یمن در حالی که این کشتی در حال انجام فعالیت‌های خصمانه بود، قدردانی کرد.

به گزارش المسیره، در بیانیه رئیس پارلمان یمن آمده است: ما به دلاوران نیروی دریایی و چشمان بیدار در خشکی و دریا به دلیل هوشیاری آنها برای نظارت بر تحرکات دشمن، خنثی کردن عملیات آن و حفاظت از آبها و سواحل یمن درود می‌فرستیم.

بر اساس بیانیه مذکور، این عملیات در چارچوب حق مشروع حفاظت از آب‌های سرزمینی یمن انجام می‌شود.

 فعالیت‌های خصمانه کشتی‌های ائتلاف متجاوز علیه یمن را رصد می‌کنیم

این مقام یمنی تاکید کرد: ما بر هوشیاری، احتیاط و نظارت بیشتر بر تمامی فعالیت‌های خصمانه کشتی‌های جنگی متعلق به ائتلاف متجاوز  علیه یمن تاکید می‌کنیم.

الراعی گفت: ما به توسعه توانایی‌های نظامی یمن، دفاع از میهن و حاکمیت آن، حفاظت از آب‌های سرزمینی و پاسخ به جنایات تجاوزکارانه افتخار می‌کنیم.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته تایید کرد که نیروهای یمن، یک کشتی باری نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی را که بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بوده و در حال انجام اقدامات خصمانه‌ای بود که امنیت و ثبات یمن را هدف می‌گیرد، توقیف کردند. او سپس در یک کنفرانس خبری تصاویر خودروها و ادوات نظامی و تسلیحاتی که بار این کشتی بود را به نمایش گذاشت.