افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میان نظامیان آمریکایی

خبرگزاری رویترز از مبدا سئول گزارش داد: شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در میان نظامیان آمریکایی حاضر در کره جنوبی در یک هفته به ۶۸۲ مورد رسید که بالاترین میزان ابتلا به این ویروس طی هفته های اخیر بشمار می رود.

رویترز در ادامه نوشت: شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی به سه هزار و ۲۷ نفر رسیده است.

این گزارش می افزاید: این درحالی است که مقامات نظامی آمریکا می گویند نزدیک به ۹۰ درصد از نظامیان، خانواده ها و وابستگان نظامی حاضر در کره جنوبی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

رویترز افزود: در ژاپن نیز «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور اعلام کرد دولت موارد سختگیرانه را برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا در اطراف سه پایگاه نظامی آمریکا، مستقر درخاک این کشور به مورد اجرا می گذارد، چرا که  پایگاه های آمریکایی خود یکی از عوامل بالقوه شیوع کووید-۱۹ در این کشور به شمار می روند.

رویترز گزارش داد: ارتش آمریکا در همین ارتباط خروج نظامیان خود از  پایگاه های این کشور در خاک کره جنوبی را برای رفتن به  اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد. همچنین سفر به سئول پایتخت کره جنوبی نیز به جز در موارد ماموریتی خاص ممنوع شده است.

رویترز افزود: موارد ابتلا به کووید-۱۹ نیز در کره جنوبی پس از تسهیل محدودیت های اجتماعی فزونی یافته و اکنون شمار روزانه مبتلایان به کرونا دراین کشور به  حدود هفت هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

این گزارش حاکی است، بنابر اعلام «آژانس کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی»  تنها در روز جمعه سه هزار و ۵۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ دراین کشور به ثبت رسید که این آمار جدید، شمار کلی مبتلابان یه ویروس کرونا در کره جنوبی را به ۶۶۱هزار و ۱۵ مورد رساند. درهمین حال تاکنون پنج هزار و ۹۸۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در کره جنوبی جان باخته اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میان نظامیان آمریکایی

بنابر اعلام تارنمای اطلاع رسانی «ورد مترز دات اینفو» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن نیز طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۱۹۴ ثبت شد که  شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور را در مجموع به بیش از یک میلیون و ۷۴۳هزار نفر رساند. از این تعداد نیز تاکنون  ۱۸ هزار و ۳۹۸ نفر نیز جان باخته اند.