آلمان، تلگرام را تهدید کرد

وزارت دادگستری آلمان در اظهاراتی تهدید کرد که « پیام رسان تلگرام » را به دلیل نقض قوانین آلمان چندین میلیون دلار جریمه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، «مارکو بوشمن» وزیر دادگستری آلمان در سخنانی با بیان این مطالب گفت تلگرام بایستی طرفی را در داخل این کشور به منظور برقراری تماس و نیز تضمین بکارگیری یک مکانیسم برای دادن اخطار در زمینه محتوا‌های غیرقانونی بکار بندد.

وزیر دادگستری آلمان همچنین اعلام کرد مقامات آلمان همچنان با مقامات اماراتی – جایی که «پیام رسان تلگرام» در آنجا قرار دارد – در تماس هستند. او همچنین گفت: در صورتی که تلاش‌ها برای دادن اخطار (در زمینه نقض قوانین) با شکست روبرو شود، گام بعدی اخطار کلی است و پس از آن، ممکن است جریمه‌ای پولی در این خصوص وضع شود؛ به طوری که قوانین آلمان بر جریمه چندین میلیون دلاری تصریح دارد.

آلمان، تلگرام را تهدید کرد

گفتنی است چند ماه پیش نیز دادگاه روسیه پس از عدم پاسخگویی شرکت‌های سازنده برنامه فیس بوک و تلگرام به ادعا‌های دولت این کشور مبنی بر انتشارمحتوا‌های غیرقانونی، این دو شرکت را جریمه کرد.

در آن زمان، فیس بوک از سوی دادگاه روسیه ۶ میلیون روبل (۸۱۰۰۰ دلار) جریمه شد؛ در حالی که سازنده پیام رسان تلگرام تقریباً دو برابر یعنی ۱۱ میلیون روبل (۱۵۰۰۰۰ دلار) جریمه شد.