نبود سوریه در اتحادیه عرب مایه شرمساری است

«جبریل الرجوب» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی در هتل «الشام» دمشق گفت، حضور سوریه در خارج از اتحادیه عرب مایه شرمساری کشورهای عربی است، بویژه آنکه سوریه از کشورهای مؤسس اتحادیه عرب به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، جبریل الرجوب در ادامه تأکید کرد، سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد.

عضو فتح ادامه داد، سفر وی و هیأت همراه به دمشق یک نقطه آغاز واقعی برای سامان دادن به وضعیت فلسطینی در سایه تشدید بی سابقه اشغالگر اسرائیلی برای پایان دادن به مسأله فلسطین است.

نبود سوریه در اتحادیه عرب مایه شرمساری است

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان سفری نزدیک به سوریه خواهد داشت، از ملت و دولت سوریه به خاطر مواضع حمایتی از فلسطین با وجود شرایط سختی که این کشور طی سالهای اخیر داشته، قدردانی کرد.

الرجوب گفت، این مرحله سخت‌ترین مرحله در تاریخ فلسطین است زیرا رژیم صهیونیستی به اقدامات خود در راستای یهودی‌سازی فلسطین و نیز شهرک‌سازی در تمامی ارضی اشغالی شدت داده است.

وی در ادامه بر مواضع تشکیلات خودگردان در ایجاد کشور دارای حاکمیت فلسطین و بازگشت آوارگان و مقاومت علیه اشغالگر با تمام ابزارها تأکید کرد.

در این نشست خبری «روحی فتحی»و «احمد حلس» اعضای کمیته مرکزی فتح و «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در دمشق حضور داشتند.

این جنبش فلسطینی دیروز با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار کرد  و نامه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان خطاب به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را تحویل داد.