رویارویی دو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دادگاه

امروز نتانیاهو همسر و پسرش برای باز کردن پرونده علیه اولمرت در دادگاه تل آویو حاضر شدند. نتانیاهو تهدید کرده بود اولمرت را به علت اظهاراتش در جریان نتایج انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ اسرائیل تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد چرا که اولمرت اتهاماتی نظیر تقلب، سلب اعتماد و دریافت رشوه علیه نتانیاهو مطرح کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولمرت آوریل گذشته در مصاحبه‌ای با یک سایت خبری صهیونیستی از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: آنچه جبران ناپذیر است، بیماری روانی نخست وزیر، همسر و پسرش است.

بر اساس گزارش‌های نشریات اسرائیلی، نتانیاهو از اولمرت شکایت کرده و خواستار غرامت نزدیک به ۲۷۰ هزار دلار شده است. نتانیاهو و اولمرت در دادگاه صحبت نکردند.

رویارویی دو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دادگاه

اولمرت قبل از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، اما در سال ۲۰۰۸ قبل از اینکه به طور رسمی به اتهام فساد متهم شود، استعفا داد. اولمرت در سال ۲۰۱۴ به کلاهبرداری محکوم و حکم ۲۷ ماهه زندان برایش صادر شد.

نتانیاهو نیز با اتهامات کلاهبرداری، خیانت در امانت و دریافت رشوه مواجه است، اما او هرگونه تخلف را رد می‌کند. او پس از آنکه ائتلافی از احزاب مخالف او در ژوئن گذشته موفق به تشکیل دولتی بدون حزب لیکود شد، از سمت نخست وزیری برکنار شد. نتانیاهو در حال حاضر به عنوان رهبر مخالفان در کنست فعالیت می‌کند.