اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه نیکاراگوئه

در پی انتخابات بحث برانگیز نیکاراگوئه ، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه شماری از مقامات این کشور وضع کردند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا امروز (دوشنبه) و همزمان با روز تحلیف «دانیل اورتگا» رئیس جمهور این کشور، تحریم هایی را بر شمار بیشتری از مقامات نیکاراگوئه وضع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دارایی‌های وزیر دفاع آمریکا و نیز دیگر مقامات این کشور در ارتش، ارتباطات و معدن را بلوکه خواهد کرد. همچنین در حالی که ده‌ها تن از مقامات نیکاراگوئه هم اکنون تحت تحریم قرار دارند، شهروندان امریکایی از تعامل با این افراد ممنوع خواهند شد.

اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه نیکاراگوئه

همچنین طبق گزارش آسوشیتد پرس، وزارت خارجه آمریکا نیز در حال اعمال محدودیت‌هایی برای صدور ویزا برای ۱۱۶ تن از افراد دولت اورتگا است که از جمله آن می‌توان به شهرداران، دادستانها، مدیران دانشگاه‌ها و نیز پلیس، زندان‌ها و مقامات نظامی نیکاراگوئه اشاره کرد.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داد اتحادیه تحریم‌هایی را علیه نیکاراگوئه به سبب انتخابات ماه نوامبر وضع کرده است.

اتحادیه اروپا هفت فرد جدید و سه نهاد در نیکاراگوئه را در فهرست سیاه خود قرار داد. بر پایه بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا صادر شده است، این تحریم‌ها در پاسخ به انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر برگزار شد و اتحادیه اروپا و آمریکا آن را صوری خوانده اند، صورت می‌پذیرد. در بیانیه اتحادیه اروپا امده است: افرادی که هدف گرفته شدند، مسئول نقض شدید حقوق بشر، از جمله سرکوب جامعه مدنی و حمایت از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تقلبی و نیز تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون هستند.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی‌های خانواده «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، معاون وی، پلیس، شورای عالی انتخابات و نیز شرکتی که بر خدمات ارتباطی و پستی نظارت دارد، می‌شود.

گفتنی است دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه در تاریخ هفتم نوامبر در انتخاباتی جنجال برانگیز برای چهارمین دوره متوالی برنده شد.