دولت انگلیس بودجه شبکه خبری بی‌بی‌سی را کاهش داد

 نادین دوریس، وزیر فرهنگ و رسانه انگلیس در توییتر خود نوشت: هزینه مجوز سالانه مورد نیاز برای تماشای زنده برنامه‌های بی‌بی‌سی تا سال ۲۰۲۴، ۱۵۹ پوند ثابت می‌ماند و در سه سال بعد اندکی افزایش خواهد یافت سپس به طور کامل قطع شود. این پایان مدل کنونی تامین بودجه بی‌بی‌سی خواهد بود و پس از سال ۲۰۲۷ روش تامین بودجه عمومی برای بی‌بی‌سی به طور کامل حذف خواهد شد.

حزب اپوزیسیون کارگر، انگیزه سیاسی را دلیل کاهش بودجه شبکه خبری بی‌بی‌سی دانسته است.

در مقابل نرخ تورمی که انتظار می‌رود در ماه آوریل به بالاترین حد ۳۰ سال گذشته یعنی ۶ درصد یا بیشتر برسد، تثبیت هزینه مجوز در ۱۵۹ پوند (۲۱۷.۴۰ دلار) فعلی، تا حدودی برای مصرف کنندگانی که با افزایش هزینه‌های زندگی رو به رو هستند،مناسب است  اما این ضربه بزرگی به امور مالی بی‌بی‌سی خواهد بود، زیرا این رسانه تلاش می‌کند با رسانه‌های خبری با بودجه خصوصی و امثال نتفلیکس و سایر سرویس‌های پخش سرگرمی که از سوی  مشترکان تامین مالی می‌شوند، رقابت کند.

لوسی پاول، قانونگذار حزب کارگر و مسئول سیاست فرهنگی در این خصوص گفت: «به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ برای حمله به این  شبکه خبری آماده هستند، زیرا روزنامه‌نگاری آن را دوست ندارند».

دولت انگلیس بودجه شبکه خبری بی‌بی‌سی را کاهش داد

خروجی خبری بی‌بی‌سی به طور مرتب از سوی احزاب سیاسی انگلیس به ویژه درباره پوشش مسائل برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) مدتهاست که از سوی حامیان خروج از اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار می‌گیرد.