هشدار نسبت به تشدید شیوع کرونا در آمریکا

«ژنرال ویوک مورتی» جراح کل ایالات متحده (رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکا که سخنگوی ارشد مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال است) دیروز یکشنبه هشدار داد که "چند هفته آینده روزهای سختی برای آمریکا خواهد بود"، زیرا شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به دلیل گسترش سویه اومیکرون همچنان در حال افزایش هستند.

مورتی افزود: «کشور هر روز بیش از گذشته با شمار بیشتری از مبتلایان روبرو است و در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در روز به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اگرچه برخی مناطق مانند نیویورک در حال پشت سر گذاردن روزهای اوج ابتلا هستند».

مورتی با بیان اینکه کل کشور با سرعت یکسانی شاهد ابتلا به کووید-۱۹ نیست، گفت: «موج اومیکرون در برخی نقاط کشور دیرتر شروع شد و لذا چند هفته آینده روزهای سختی در پیش خواهیم داشت».

این مقام دولت فدرال آمریکا در ادامه تاکید کرد که موج زمستانی و بی رحمانه اومیکرون خود دلیلی بر اهمیت افزایش تخصیص منابع بیمارستانی در مواجهه با این بیماری است. جراح کل ایالات متحده با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون تمامی آمریکایی های واجد شرایط افزود: «خوشبختانه واکسن های موجود همچنان در برابر این سویه جدید اثربخشی دارند».  

این پزشک ارشد آمریکایی همچنین رد الزام دولت بایدن از سوی دادگاه عالی برای واکسیناسیون مشاغل خصوصی بزرگ را ناامیدکننده توصیف و اضافه کرد: «این یک شکست برای سلامت عمومی بود، زیرا چیزی که این الزامات در نهایت به ارمغان می اورد نه تنها محافظت از جامعه، بلکه ایمن‌تر کردن محل کار برای کارگران و مشتریان بود».

هشدار نسبت به تشدید شیوع کرونا در آمریکا

براساس آخرین آمار منتشر شده، آمریکا با دارا بودن بیش از ۶۶ میلیون و ۹۹۵ هزار مبتلا و بالغ بر ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ جان باخته همچنان در صدر جدول تاثیرپذیری از ویروس کرونا قرار دارد. ضمن آنکه تاکنون ۶۲.۹ درصد جمعیت آمریکا هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.