هراس رژیم صهیونیستی از حمله نیرو‌های یمنی

 در پی عملیات پهپادی یمنی‌ها علیه چند نقطه از پایتخت امارات که منجر به تخریب و آتش‌سوزی در قسمت سوخت‌رسانی هواپیما‌های فرودگاه ابوظبی و پالایشگاه المصفح شد، صهیونیست‌ها که در اشغال و حمله به یمن شریک امارات بوده‌اند احساس خطر کردند.

بنابر گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی، پس از عملیات پهپادی یمنی‌ها، مقامات این رژیم چندین سناریو را پیش‌بینی کرده‌اند که یکی از آن‌ها به شدت صهیونیست‌ها را ترسانده است.

کان در این باره اعلام کرد: فاصله میان ابوظبی و یمن دقیقا مانند فاصله میان بندر ایلات در اراضی اشغالی با یمن است و می‌تواند هدف نیرو‌های یمنی قرار بگیرد.

نزدیک به هفت سال بعد از شروع جنگ یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات و حمایت آشکار آمریکا و انگلیس، مقامات ابوظبی ادعا کردند از یمن خارج شدند، اما پس از مدتی مزدوران وابسته به امارات موسوم به العمالقه استان شبوه را که قبایل و عشایر آن با نیرو‌های یمنی هم پیمان شده بودند اشغال کرده و امارات نیز از آن‌ها حمایت کرد.

در راستای همین اتفاق نیرو‌های یمنی به امارات هشدار دادند در صورتیکه دست از اقدامات خصمانه خود در یمن برندارد به این کشور حمله خواهند کرد. با وجود این هشدار امارات به اقدامات اشغالگرانه خود علیه یمن ادامه داد و روز گذشته (دوشنبه ۲۷ دی) پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی چندین نقطه حساس از ابوظبی را هدف قرار دادند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید در واکنش به این اقدام نیرو‌های یمنی آن محکوم کرده و از همه جهانیان خواست این عملیات را محکوم کنند. این در صورتی است که بر اساس گفته‌های یکی از مسئولان وزارت دفاع یمن سرتیپ «عبدالله بن عامر» صهیونیست‌ها در پی از دست دادن قدرت خود در یمن بعد از استعفای رئیس‌ جمهور سابق این کشور، حملات گسترده‌ای علیه حریم هوایی و دریایی یمن انجام داده‌اند که جزئیات این حملات تا‌کنون فاش نشده است.

پیش از این رسانه‌های یمنی افشا کرده بودند که رژیم صهیونیستی با همکاری امارات جزیره «سقطری» یمن را تحت اشغال گرفته است. همچنین رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس آزادسازی کل یمن را خطری برای موجودیت رژیم صهیونیستی می‌دانند.