محمود عباس ۱۳ سال است که مشروعیت ندارد

«عمر عساف» عضور عالی گروه مقاومت «التجمع الوطنی» امروز (چهارشنبه) گفت که « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطی ن مشروعیتی برای ادامه حضور در این جایگاه را ندارد.

او به وبگاه شهاب نیوز گفت که جنبش فتح صلاحیت لازم برای قانونی جلوه دادن ادامه ریاست محمود عباس را ندارد و این مردم فلسطین هستند که باید در این باره تصمیم بگیرند و آن‌ها هستند که منبع مشروعیت به حساب می‌آیند.

شورای مرکزی جنبش فتح اخیراً به اتفاق آرا دوره ریاست «محمود عباس» را بر جنبش فتح، کمیته اجرای سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان تمدید کردند.

عساف افزود: «جنبش فتح با تصمیمات خود، مردم فلسطین، قوانین و اساسنامه را دور می‌زند؛ اساسنامه‌ای که می‌گوید دوره رئیس باید بیش از چهار سال نباشد. اما این مدت ۱۳ سال‌ که پایان یافته است.»

محمود عباس ۱۳ سال است که مشروعیت ندارد

«عمر عساف» از جمله افرادی است که بارها به دست مأموران تشکیلات خودگردان بازداشت و روانه زندان شده است. آخرین بار وی در اعتراض به شهادت «نزار بنات» فعال فلسطینی به دست مأموران تشکیلات بازداشت شد.

محمود عباس از ۱۵ ژانویه ۲۰۰۵ رئیس تشکیلات خودگردان و از ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ نیز رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین و از همان تاریخ رئیس شورای اجرایی جنبش فتح است و در طول همه این سال‌ها و علی‌رغم پیروزی حماس در انتخابات ۲۰۰۶ «محمود عباس» همچنان تمامی مناصب را با حمایت تل آویو و واشنگتن در دست دارد.