نیروهای مسلح یمن: شرکت‌های خارجی امارات را ترک کنند

« یحیی سریع » سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های خارجی سرمایه گذار در امارات توصیه کرد این کشور را ترک کنند.

یحیی سریع با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: پس از فجایع امروزی که نیروی هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در حق ملت عزیزمان مرتکب شد، ما به شرکت‌های خارجی در کشور کوچک امارات توصیه می‌کنیم که این کشور را ترک کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تا زمانی که حکام امارات به تجاوز علیه ما ادامه می‌دهند، این یعنی شرکت‌های بیگانه در کشور کوچک ناامنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد امروز (جمعه) به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۷۷ نفر کشته و ۱۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با حمله به صعده، شهر ساحلی الحدیده نیز شب گذشته و بامداد امروز شاهد حملات هوایی جنگنده‌های سعودی بود. در این حمله ساختمان مخابرات این شهر هدف قرار گرفت و سه کشته و ۱۷ زخمی به جا گذاشت؛ به گفته منابع محلی اکثر قربانیان این حادثه کودکانی هستند که در زمین فوتبال نزدیک ساختمان مخابرات مشغول بازی بودند.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از روز سه شنبه و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

نیروهای مسلح یمن: شرکت‌های خارجی امارات را ترک کنند

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.