به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پس از انتقال حسنی مبارک به زندان طره درپی اعلام حکم دادگاه جنایی شمال قاهره مبنی بر حکم ابد وی به اتهام کشتار تظاهراتگنندگان مصری که روز شنبه گذشته اعلام شد، منابع خبری از وخامت حال دیکتاتور مصر خبر دادند.

آما آخرین خبری که خبرگزاری الشرق الاوسط از وضعیت مبارک نقل کرده حال وی را وخیم توصیف کرده که پزشکان به وی تنفس مصنوعی می دهند.

این چندمین بار طی یک سال و نیم گذشته از زمان سرنگونی حسنی مبارک در مصر است که اخبار ضد و نقیضی درباره حال وی منتشر می‌شود.

برخی منابع مصری از جمله شبکه مصری " البشائر " حتی از مرگ وی خبر دادند. این شبکه مصری در خبری فوری اعلام کرد که حسنی مبارک دقایقی پیش در زندان نظامی طره در قاهره جان باخته است.

هنوز هیچ یک از دیگر رسانه های مهم مصری از جمله الشرق الاوسط و حتی مقام مسئول مصری در این باره واکنشی نشان نداده یا این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. حتی شبکه‌های معتبر تلویزیونی و نیز خبرگزاری‌های مهم دنیا این خبر را مخابره نکرده‌اند.

البته برخی کارشناسان انتشار این اخبار را با هدف فراری دادن مبارک از دیگر موارد اتهامی مرتبط می‌دانند و برخی دیگر تاکید می‌کنند که با هدف وخیم جلوه دادن وضعیت جسمانی مبارک و کهولت سن وی تلاش می‌شود، با جلب ترحم ملت مصر موجبات فرار وی را از اجرای حکم زندان فراهم کنند.



در حالی این اخبار درباره وضعیت جسمانی حسنی مبارک منتشر می‌شود که پایگاه خبری " دنیا الوطن " اخیرا مدارک و اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد، حسنی مبارک تا زمان انتقالش به بیمارستان المرکز العالمی در سلامتی کامل بسر می‌برده و کاملا سرپا بوده است.

این پایگاه خبری همچنین تصاویری از اتاق بسیار مجلل مبارک در بیمارستان المرکز العالمی را چاپ و منتشر کرد.