داعش زندان الصناعه سوریه را تحت کنترل خود درآورد

 رسانه‌های سوری، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با عناصر داعش در زندان الصناعه (استان الحسکه-شمال شرق سوریه) درگیر شده‌اند.

بنابر گزارش شبکه «المیادین»، عناصر داعش بر بسیاری از بخش‌های زندان مسلط شده‌اند و سعی دارند با ایجاد راه‌های فرار از زندان خارج شوند.

طبق گزارش‌ها، نیروهای قسد زندان را محاصره کرده‌اند و هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در جریان است.

«خالد اسکیف» خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی نیز در این درگیری مشارکت دارند و ساختمان‌های مسکونی اطراف زندان را هدف حمله قرار می‌دهند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه هشدار داده بود که ورود نیروی هوایی آمریکا به این عملیات ممکن است باعث کشته شدن غیرنظامیان و ویرانی زیرساخت‌ها شود.

شبکه «الحدث» نیز به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که در درگیری‌‌های جاری، ۲۶ نفر از عناصر داعش و ۱۴ نفر از نیروهای قسد کشته شده‌اند.

لحظاتی بعد شبکه المیادین خبر داد که ۱۳۰ نفر از عناصری که از زندان فرار کرده بودند، خود را تسلیم نیروهای قسد کرده‌اند و  این در حالی است که تا این لحظه، ۴۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

منابع محلی سوریه، شامگاه پنجشنبه، از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب شهر الحسکه در نزدیکی زندان الصناعه خبر داده بودند.

رسانه‌‌ها گزارش داده بودند که پس از وقوع انفجارها، از محوطه زندان، صدای تیراندازی شدید شنیده شد و عناصر داعش پس از انفجار خودروها، به این زندان حمله کردند و ۲۰ تروریست توانستند از زندان فرار کنند.

این اقدام عناصر داعش، پیش از این نیز رخ داده بود؛ به نحوی که عناصر این گروه تروریستی فروردین سال گذشته، در بزرگ‌ترین زندان الحسکه دست به شورش و هرج و مرج زدند.

این زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه یعنی شبه‌نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند. در این زندان، هزاران تروریست داعشی زندانی وجود دارد که پس از این شورش، شماری از آنان فرار کردند.

داعش زندان «الصناعه» سوریه را تحت کنترل خود درآورد

محله «غویران» شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی غویران زندانی هستند و کشورهای آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.