پیام همزمان شدن آزمایش موشکی روسیه و تست پدافند ایران

افکارنیوز-همزمان شدن رزمایش پدافند غیرعامل ایران با آزامیش موشک قاره پیمای روسیه توجه بسیاری از محافل کارشناسی را به خود جلب کرده است.
پنج شنبه شب در حالی ایران یکی از موفقترین رزمایشهای خود در پهنه آسمان را به مرحله اجرا گذاشت که یک روز پس از آن روسیه نیز اعلام کرد موشک " توپول - ام " خود را آزمایش کرده است.
این اتفاقات در حالی روی داد که اخیرا آمریکا درباره سپردفاع موشکی خود اخباری را منتشر کرده بود. در همین حال روسیه نیز که همواره با گسترش دامنه سپر موشکی آمریکا مخالفت کرده است، روابط خود را به ایران نزدیک کرده و به خصوص در اجلاس اخیر شانگهای صراحتا از مواضع ایران حمایت کرده است. لذا همزمان شدن آزمایش موشکی روسیه و رزمایش پدافندی ایران به علاوه دیدار رهبران دوکشور نشان می دهد معادلات جدیدی در منطقه در حال شکل گیری است که بدون تردید راههای تازه ای را برای بازیگران منطقه ای و جهانی باز خواهد کرد. این راه در حقیقت نشان می دهد تمام تهدیدها علیه ایران بی تاثیر است و ایران در دفاع از حریم سرزمینی خود از توان بسیار بلایی برخوردار است

هم اکنون اروپا و آمریکا به شدت درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی مختلف هستند و هرگونه نزدکی دول شرقی و اعضای اجلاس شانگهای می تواند ضلع قدرتمند جدیدی در جهان ایجاد کند که تا الان نیز بخشهای زیادی از این ضلع شکل گرفته و در موضوعات مختلف مانند سوریه یا مساله تحریم های ایرانی مانع موفقیت غرب شده است.