اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش پاسخ سختی خواهند داد

کاخ سفید یک روز پس از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز رئیس جمهور بایدن با تیم امنیت ملی خود شخصاً و به طور مجازی در کمپ دیوید دیدار و در مورد ادامه اقدامات تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفتگو کرد. رئیس جمهور در این دیدار مجازی از وضعیت فعلی عملیات نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین مطلع شد.»

به گزارش پایگاه خبری کاخ سفید، بایدن در این دیدار بار دیگر با تکرار ادعا‌های خود اظهار داشت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش پاسخ سختی خواهند داد.

روز جمعه، لاوروف و بلینکن در ژنو با یکدیگر دیدار کردند و بلینکن قول داد که آمریکا تا هفته آینده به پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی پاسخ کتبی بدهند. تضمین‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را برای استقرار نیروها، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی اعمال و از پیشروی ناتو و آمریکا به طرف شرق و نزدیک مرز‌های روسیه ممانعت می‌کند.

اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا و متحدانش پاسخ سختی خواهند داد

کشور‌های غربی روسیه را متهم به استقرار نیرو‌های نظامی در نزدیکی مرز اوکراین به منظور آمادگی برای حمله به این کشور می‌کنند. مسکو بار‌ها این اتهامات را رد کرده و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه اشاره کرده است که آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.