به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، منابع صهیونیست از سفر "یاکوب عمیدرور" مشاور امنیت داخلی اسرائیل به پاریس به دستور "بنیامین نتانیاهو" خبر دادند.

بنابر این گزارش، فرستاده تل آویو در این دیدار از " فرانسوا اولاند " رئیس جمهوری فرانسه خواسته است در جریان مذاکرات مسکو میان ایران و گروه ۱ + ۵ مواضع تندی در قبال ایران اتخاذ کند.
ما نگران هستیم که اولاند در برخورد با ایران نرمتر از " نیکلا سارکوزی " باشد و مواضعش بیشتر به " باراک اوباما " نزدیک باشد


رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که عمیدرور در اقدامی کم سابقه با شخص اولاند دیدار کرده و نامه نتانیاهو را درباره موضوع هسته ای ایران تحویل وی داده است.

در این سفر مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی از جمله " جرمی ساخاروف " رئیس اداره برنامه ریزی وزارت خارجه روسیه که بلندپایه ترین مقام اسرائیلی در موضوع ایران محسوب می شود، عمیدرور را همراهی می کردند.

از سوی دیگر، روزنامه معاریو به نقل از یک دیپلمات اروپایی درباره جزئیات دیدار اولاند و دو فرستاده اسرائیلی نوشت: اسرائیل بر ادامه آنچه برخورد قاطعانه با ایران خوانده، تاکید کرده است تا این کشور پیشنهادهای(کشورهای غربی) در مذاکرات را مورد توجه قرار دهد.

مقامات اسرائیلی به روزنامه معاریو گفته اند: " ما نگران هستیم که اولاند در برخورد با ایران نرمتر از " نیکلا سارکوزی " باشد و مواضعش بیشتر به " باراک اوباما " نزدیک باشد. به نوشته این روزنامه، یک مقام بلندپایه در کاخ سفید اخیرا به یکی از مقامات نزدیک به نتانیاهو گفته است: " با عدم انتخاب سارکوزی، اسرائیل دوست مهمی را در موضوع ایران از دست داده است. "

بر این اساس، اعزام عمیدرور به پاریس نیز در راستای ارزیابی صحت این اطلاعات و تلاشی برای از بین بردن نگرانیها بوده است.

خاطر نشان می شود خبرگزاری فرانسه پس از پایان مذاکرات بغداد در گزارشی به پوشش پیشنهادهای ایران و ۱+۵ در جریان مذاکرات پرداخت و تاکید کرد: در مسئله عدم تصویب قطعنامه جدید در سازمان ملل علیه ایران در موضوع توسعه تسلیحات کشتار جمعی فرانسه موضعش را نرم کرده است.