ناامن کردن عراق یکی از اهداف پشت پرده آمریکا در حمله به زندان‌های سوریه

یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگ کننده گروه‌های شیعی عراق تصریح کرد آمریکایی‌ها در پشت پرده حملات به زندان‌های سوریه قرار دارند و یکی از اهداف نهان در دستور کار آن‌ها ناامن کردن عراق است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، ترکی جدعان، عضو عالی رتبه چارچوب هماهنگی، گفت: حمله به زندان‌هایی که هزاران تروریست جنایتکار داعش در مناطق مختلف سوریه را در خود جای داده است، دستور کار آمریکا، با هدف آزاد کردن دوباره افراط گرایان برای برهم زدن امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

وی عراق را نخستین هدفِ اتفاقاتی دانست که در حال حاضر، در زندان‌های سوریه رخ می‌دهد و در نتیجه باید در مرز‌ها حالت فوق العاده اعلام وهمه اقدامات لازم، برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به عمق خاک عراق، اتخاذ شود.

جدعان تصریح کرد آنچه در حال رخ دادن است، تلاش برای تکرار سناریوی حوادث ژوئن ۲۰۱۴ در موصل، اما در چارچوبی متفاوت است. از آنجا که گروه‌های تروریستی، در برخی از مناطق، با هدف برهم زدن ثبات امنیتی فعالیت خواهند کرد، مرحله بعد، مرحله‌ای دشوار خواهد بود.

ناامن کردن عراق یکی از اهداف پشت پرده آمریکا در حمله به زندان‌های سوریه

روز جمعه در حمله غافلگیرانه عناصر داعش به یکی از مقر‌های ارتش عراق در منطقه "العظیم" استان دیالی، ۱۱ نظامی به شهادت رسیدند. همچنین شب قبل این حادثه، هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک ایست و بازرسی متعلق به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در ورودی زندان الصناعه در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه حمله کردند؛ در پی این انفجار و درگیری‌های پس از آن، حدود ۲۰ داعشی موفق به فرار از زندان الصناعه شدند.