وحشت تل آویو از حمله به ابوظبی

چند تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) طرح تروریستی خواندن انصارالله یمن را ارائه کردند. طرحی که نشان از هراس صهیونیست‌ها از توان موشکی و پهپادی یمنی‌ها دارد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در طرح ارائه شده خطاب به « نفتالی بنت » نخست‌وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «یائیر لاپید» وزیر خارجه آمده است که «حوثی‌ها» به شعار «الموت لامریکا» و «الموت لاسرائیل» افتخار می‌کنند و همزمان سامانه‌های نظامی و سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند. در طرح ارائه شده همچنین ادعا شده است که «حوثی‌ها» آموزش‌های حرفه‌ای از جانب ایران دیده‌اند و همزمان امنیت دریای سرخ و دریای مکران را تهدید می‌کنند.

در این طرح همچنین از کابینه رژیم تل آویو خواسته شده است تا همراه با امارات، دولت جو بایدن را برای بازگردانی نام انصارالله یمن به لیست تروریستی تحت فشار قرار دهد.

این طرح در حالی ارائه شده است که قرار است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در یکشنبه هفته آتی برای اولین بار به امارات سفر کند و «روعی کایس» تحلیلگر امور عربی در رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود درباره خطرناک بودن وضعیت امنیتی برای این سفر در زمانی که امارات زیر حملات انتقامی صنعاء قرار دارد، هشدار داده است.

وحشت تل آویو از حمله به ابوظبی

این طرح در حالی ارائه شده است که ابوظبی و دبی در دو هفته اخیر دو مرتبه هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات امارات بوده است. رویدادی که توجه ویژه  محافل صهیونیستی را به خود جلب کرده و رسانه‌های عبری‌زبان نیز نوشته‌اند که یمنی‌ها نشان دادند توانایی حمله به هر نقطه‌ای در سرزمین اشغالی را دارند. در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی اخیر تعداد سامانه‌های پدافند هوایی خود را در ساخل دریای سرخ افزایش داده است.

در این راستا پس از عملیات اخیر ارتش یمن علیه ابوظبی، «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ عبری‌زبان با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات است، از تل‌آویو خواست که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند.

وبگاه آمریکایی المانیتور نیز چندی پیش نوشت که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از حمله یمنی‌ها به امارات شوکه شده‌اند. این وبسایت نوشت: «جرئت و اراده حوثی‌ها، اسرائیل را نگران کرده است و قدرت عالی آن‌ها در حوزه موشکی و پهپادها یک تهدید واقعی برای اسرائیل به شمار می‌رود. به طوریکه بندر ایلات و تأسیسات هسته‌ای دیمونا در بانک اهداف حوثی‌ها قرار دارد و آن‌ها توانایی عالی برای پرتاب موشک‌ها و پهپادهایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و اصابت دقیق به هدف دارند.»

طرح تروریستی خواندن انصارالله یمن در پارلمان رژیم صهیونیستی در حالی است که گفته می‌شود که آمریکا نیز به دنبال اقدامی مشابه است. همچنین امروز سرلشگر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت صنعاء در مصاحبه‌ای گفت که حملات هوایی به یمن در اصل به دستور آمریکا و رژیم تل آویو صورت می‌گیرد. او تأکید کرد که اگر بمباران مناطق غیرنظامی در یمن ادامه یابد، شعاع حملات نیروهای یمنی نیز افزایش خواهد یافت.