بمباران بی وقفه یمن

دو منطقه «حریب» در استان مأرب و «بیحان» در استان شبوه در ساعات گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی و عناصر موسوم به «العمالقه» (همسو با امارات متحده عربی) بود.

به نوشته المیادین، در منطقه بیحان، جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز در تمام ساعات درگیری به پشتیبانی از شبه‌نظامیان «العمالقه» نقاط تجمع نیروهای دولت صنعاء را پنج مرتبه هدف قرار دادند. اما منطقه «حریب» در استان مأرب شاهد بمباران شدید مواضع نیروهای مقاومت یمن بود. منطقه‌ای که در روزهای گذشته به اشغال عناصر ائتلاف سعودی در آمده بود، اما همچنان درگیری‌های شدیدی در اطراف این منطقه گزارش شده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۰ مرتبه مناطق مختلف در صنعاء را هدف قرار دادند. در استان «ذمار» دکل‌های ارتباطی با سه حمله تخریب شد. منطقه «حریب»، «الجوبه»، «العبدیه» و «الوادی» در استان مأرب نیز شاهد ۲۵ حمله هوایی بود.

بمباران بی وقفه یمن

شرایط میدانی در استان شبوه و مأرب. درگیری‌ها در مناطق زرد رنگ

از سوی دیگر شب گذشته منابع نظامی یمنی خبر دادند که درگیری ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با عناصر «العمالقه» -مزدوران وابسته به امارات- در استان شبوه در جنوب یمن ادامه دارد و در جریان این درگیریها، بیش از ۹۰ نفر از این مزدوران کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گفته این منابع، عناصر العمالقه در تلاش بودند که در غرب شبوه، نفوذ کنند که نیروهای یمنی این حملات را دفع کردند.

 منابع مذکور گفتند که در میان افراد کشته شده، نام چند سرکرده از جمله «صالح سلیمان محمد عوض»، «عالم عبدالله الفتاحی»، «مطیع مرسال الکحلی»، «مکیال اللحجی»، «هیثم علی العمری»، «احمد عبدالله اللحجی» و «حنش ثابت الردفانی» به چشم می‌خورد.

نهاد اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی یمن نیز با انتشار تصاویر و ویدئوهایی خبر داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه «العنین» و «جبل حبشی» در استان تعز، توانستند شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را زمین‌‌گیر کرده و مانع پیشروی آن‌ها شوند. در این درگیری‌ها که شش ساعت به طول انجامیده، بیش از ۲۰ نفر از این شبه‌نظامیان کشته و زخمی شده‌اند.