انتقال  صدها تن از سرکردگان داعش از زندان الحسکه به دیرالزور

نیروهای آمریکایی با سوء استفاده از هرج و مرج و درگیری در مجاورت زندان غویران و محله‌های اطراف آن و منطقه الزهور، 750 داعشی را از الحسکه شمال شرق سوریه به دیرالزور در شرق این کشور منتقل کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرآیند انتقال تروریست های داعشی به صورت دسته‌ای، از طریق خودروهای شاسی بلند و اتوبوس‌ها پس از ایجاد آشوب و هرج و مرج در زندان "غویران" از سوی شبه نظامیان قسد با هدف فراری دادن تروریست های داعشی‌ انجام شد.

منابع خبری تأکید کردند که احیای داعش برای برخی از ذینفعان ارتش آمریکا و ائتلاف بین المللی جهت تحقق اهدافشان از جمله سرمایه گذاری در ایجاد هرج و مرج امنیتی در منطقه در راستای ماندن در شرق سوریه و غارت نفت این کشور بدون هیچ گونه نظارتی اولویت دارد.

از سوی دیگر، منابع محلی در محله غویران اعلام کردند که دوشنبه گذشته همزمان با وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز بین «داعش» و «قسد»، سه اتوبوس حامل تعداد زیادی از زندانیان داعشی تحت پشتیبانی خودروهای نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد»، منطقه را ترک کردند.

از طرفی، وب‌سایت‌ کُردی «باس‌نیوز» به نقل از یک منبع سوری از توافق نیروهای دموکراتیک سوریه و هسته‌های داعش در زندان الحسکه در شمال شرق سوریه برای قاچاق تعدادی از اعضای ان گروهک تروریستی به اماکن نامشخص در ازای آزادی گروگان‌هایشان خبر داد و گفت که در چارچوب این معامله، برخی از این عناصر داعش به مرزهای عراق و ترکیه منتقل شده‌اند.

انتقال  صدها تن از سرکردگان داعش از زندان الحسکه به دیرالزور

از سوی دیگر، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد که حدود 200 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش که در زندان الصناعه در الحسکه سوریه به سر می بردند، پس از حمله این گروه تروریستی به این زندان در تاریخ 20 ژانویه فرار کردند.