ترامپ و وعده‌های انتخاباتی زود هنگام

ترامپ در یک گردهمایی در ایالت تگزاس در جمع حامیان خود درباره تحقیقات محلی و فدرال که مشاغل و فعالیت‌های سیاسی او را هدف قرار می‌دهند، افزود: اگر این دادستان‌های نژادپرست، رادیکال و بدذات دست به هر کار اشتباه یا غیرقانونی بزنند، امیدوارم در این کشور بزرگترین اعتراضی را که تا به حال نداشته‌ایم در واشنگتن دی سی، نیویورک، آتلانتا و جاهای دیگر ببینیم.

 

ترامپ با فاسد خواندن آمریکا و انتخابات برگزار شده در این کشور، لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک را متهم به حمله سیاسی علیه خود کرد.

جیمز هفته گذشته در یک پرونده قضایی ادعا کرد که دفتر او شواهدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد شرکت ترامپ از ارزیابی‌های تقلبی یا گمراه‌کننده کلوب های گلف، آسمان‌خراش‌ها و سایر دارایی‌های خود برای تضمین وام‌ها و مزایای مالیاتی استفاده می‌کند.

ترامپ همچنین مدعی شد که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، فرد پشت صحنه تحقیقات اخیر نیویورک علیه وی است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در بخش دیگری از سخنانش وعده‌های انتخاباتی زود هنگام خود را آغاز و اعلام کرد: اگر برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ۲۰۲۴ نامزد و پیروز شوم، عفو هوادارانم را که حادثه مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ را رقم زدند، بررسی می‌کنم.

در جریان شورش سال گذشته حامیان ترامپ به کنگره، چهار نفر در روز شورش جان باختند و یک افسر پلیس کنگره نیز یک روز پس از دفاع از کنگره جان باخت.

ترامپ و وعده‌های انتخاباتی زود هنگام

ترامپ متهم است که قبل از حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره، در سخنانی با تکرار ادعای تقلب در انتخابات نوامبر سال گذشته هواداران خود را تحریک کرده است.