حمله راکتی به فرودگاه بغداد

برخی از منابع عراقی، صبح امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که تعدادی راکت کاتیوشا به سمت فرودگاه بغداد شلیک شده است.

پایگاه خبری «ناس نیوز»به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که فرودگاه بغداد ساعت پنج بامداد امروز با راکت‌های کاتیوشا هدف حمله قرار گرفته است. طبق گفته این منبع، آژیرهای خطر به مدتی طولانی به صدا درآمده‌‌اند؛ اما با این حال، منبع یادشده به محل برخورد راکت‌ها و خسارت‌های مادی یا تلفات جانی احتمالی هیچ اشاره‌ای نکرد. برخی منابع عراقی می‌گویند که پنج راکت به سمت فرودگاه شلیک شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منابع رسمی عراق هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند. این حمله در حالی انجام شده است که رسانه‌های عراقی صبح روز جمعه هفته گذشته نیز از حمله راکتی و پهپادی به فرودگاه بغداد خبر داده بودند. در حمله پیشین، راکت‌ها با دو هواپیما در فرودگاه که گفته می‌شد یکی از آن‌ها از رده خارج شده،  برخورد کردند.

در پی این حمله، کمیته هماهنگی جریان‌های شیعی عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» در بیانیه‌ای حمله راکتی بامداد جمعه به فرودگاه بغداد را محکوم و آن را یک اقدام تروریستی مجرمانه توصیف کردند. در بیانیه یادشده آمده بود: «این حمله با هدف فتنه‌انگیزی و ایجاد بهانه و دامی برای دسیسه‌‌چینی علیه فرزندان وطن صورت گرفته است از این رو چارچوب هماهنگی از تمامی گروه‌ها می‌خواهد تا همبستگی داشته باشند و در کنار یکدیگر از رویکرد طرد و قلدری دوری گزینند و فرصت بر هم زدن امنیت و دستیازی به حاکمیت وطن را از دشمنان بگیرند».

حمله راکتی به فرودگاه بغداد

 «احمد الموسوی» نماینده ائتلاف عراقی «الفتح» به دنبال این حمله خبر داده بود که فردی به نام «اکرم القیسی» به جرم خود مبنی بر حمله به فرودگاه بغداد اعتراف کرده است.به گفته الموسوی، القیسی اعتراف کرده بود که به دستور کسانی این کار را انجام داده است که به سود آمریکا کار می‌کنند.