در زمان مناسب به ترکیه درس سختی خواهیم داد

 «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق ، طی پستی در توئیتر به حمله شب گذشته جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وی نوشت: «در میان سکوت تاسف بار دولتی و سیاسی، مجموعه نقض‌های آشکار و صریح حاکمیت عراق از سوی اشغالگران ترکیه ادامه دارد».

الخزعلی افزود: «ارتش ترکیه پس از استقرار پایگاه‌های نظامی خود در شمال عراق، با بهانه‌ها و توجیه‌هایی که اساسا خود خلق کرده، بمباران علیه غیرنظامیان را بیشتر و بیشتر کرده است. به نوبه خود، همانطور که حمله به مردم خود، بمباران اردوگاه‌های آوارگان و افزایش رنج آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که سکوت در قبال تداوم این رویکرد ترکیه با این توحش و بی‌اعتنایی به خاک و  ملت عراق تا ابد ادامه نخواهد یافت».

14001113000118_Test_NewPhotoFree

 

دبیرکل عصائب اهل الحق هشدار داد: «زمان مناسبی فرا خواهد رسید که رزمندگان مقاومت عراق همان‌گونه که به اشغالگران آمریکایی آموختند، درس های سختی به اشغالگران ترکیه داده و آن‌ها را مجبور به ترک سرزمین پاک عراق خواهند کرد».

رسانه‌های عراقی شامگاه سه‌شنبه خبر دادند که در حمله جنگنده‌های ترکیه به سنجار در شمال عراق دست کم هشت نفر کشته و مجروح شدند.

شامگاه سه‌شنبه بود که منابع خبری عراق از حملات هوایی ترکیه به سلسه جبال «مخمور» واقع در استان نینوی در شمال عراق خبر دادند که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت می‌گیرد.

کانال تلگرمی صابرین نیوز نیز خبر داد که در جریان این حملات، یکی از اردوگاههای واقع در سلسله جبال مخمور هدف قرار گرفته و چند نفر نیز کشته شده‌اند.

در اردوگاه مخمور، آوارگان ایزدی حضور دارند. ترکیه می‌گوید که در این مناطق، مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار می‌دهد. برخی از منابع نیز خبر دادند که نیروی هوایی ترکیه، ۲۰ بار این اردوگاه را بمباران کردند.