هشدار وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اسرائیل و آمریکا

« هشام شرف » وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن درباره خطرات برخی برنامه‌ها برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی تحت عنوان رزمایش نظامی در دریای سرخ، خلیج عدن و دریای مکران هشدار داد.

وی به خبرگزاری «سبأ» گفت: درباره تبدیل شدن منطقه به میدان درگیری و ایجاد ائتلاف‌های نظامی به بهانه مبارزه با تروریسم، دزدی دریایی و تقویت امنیت منطقه هشدار می‌دهیم.

شرف افزود: همچنین نسبت به وجود دستورکارها و اهداف مشکوک برای تبدیل دریای سرخ و مکران به صحنه درگیری مستقیم و نیابتی هشدار می‌دهیم.

وی تصریح کرد، ملت‌های و کشورهای منطقه متضرر اول اینگونه اقدامات نظامی هستند که تل‌آویو و واشنگتن به آن فرا می‌خوانند. آنچه رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی آمریکا درباره رزمایش دریایی در این منطقه اعلام کرده‌اند چیزی جز نمایشی تحریک‌آمیز از قدرت دریایی نیست.

شرف ادامه داد، رژیم صهیونیستی با این رزمایش‌ها قصد تأکید بر پیام هیمنه و تهدید کشورهای شبه جزیره عربستان به امید تقویت عادی‌سازی روابط را دارد.

هشدار وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به اسرائیل و آمریکا

وی گفت: بر اهمیت رصد مستمر تحرکات جدید اسرائیل تأکید می‌کنیم، تحرکاتی که مورد حمایت واشنگتن است... درباره انجام هر گونه حماقتی در راستای تشدید تنش یا تحریک‌آفرینی در طول سواحل یمن هشدار می‌دهیم. نیروهای ما در مقابله با هر گونه تجاوز ناوگان دریایی یا هواپیماها به منطقه دریایی مورد حاکمیت یمن تردید نخواهند کرد.

هفته جاری ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در توییتی در این زمینه نوشت که «بزرگترین رزمایش دریایی منطقه خاورمیانه» با عنوان«IMX / CM 2022» از ۳۱ ژانویه (دوشنبه ۱۱ بهمن) در بحرین آغاز شده است. در این رزمایش، ۹ هزار پرسنل، ۵۰ فروند کشتی جنگی از بیش از ۶۰ کشور جهان و سازمان بین‌المللی حاضرند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز (سه شنبه) از حضور خود در این رزمایش دریایی با مشارکت آمریکا، عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و عمان در دریای سرخ خبر داد.