بایدن به چند کشور آسیایی سفر می‌کند

نخستین سفر جو بایدن به کشورهای آسیایی قرار است بهار امسال انجام شود و رئیس جمهور آمریکا قرار است در یک نشست با 3 متحد منطقه‌ای مهم خود در ژاپن دیدار کند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز گفت: جو بایدن قصد دارد در جریان سفر بهار امسال به آسیا در چند کشور توقف کند، نخستین سفر بایدن به آسیا شامل دیدار با مقام های ارشد 3 کشور متحد مهم ایالات متحده در ژاپن خواهد بود.

وی افزود: ما همچنان اولویت خاصی برای منطقه آسیا-اقیانوسیه قائل هستیم و در آینده تمرکز بیشتری روی این منطقه خواهیم داشت.

این مقام آمریکایی حاضر نشد به این سئوال پاسخ دهد که آیا سفر بایدن به آُسیا موجب منحرف شدن توجه و تمرکز دولت آمریکا به بحران اوکراین نخواهد شد؟

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، حاضر به ارائه جزئیات بیشتر درباره سایر مقصدهای سفر بایدن در قاره آسیا نکرده است.

مقام های آمریکایی گفته اند که بایدن دعوت برای سفر به ژاپن و شرکت در نشست گروه موسوم به "کواد" را در اواخر بهار امسال پذیرفته است.

ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند اعضای این گروه هستند. این نشست در حالی برگزار می شود که آمریکا و متحدان منطقه‌ای اش در حال تلاش برای مقابله با نفوذ چین هستند.

بایدن به چند کشور آسیایی سفر می‌کند

یک مقام آگاه نیز گفت: سفر بایدن احتمالا در ماه می انجام خواهد شد و شامل موضوعاتی از جمله چین و کره شمالی خواهد بود. احتمالا قرار است بایدن به کره جنوبی نیز سفر کند.

کورت کمپل هماهنگ کننده آمریکا در منطقه آسیا اقیانوسیه ماه گذشته هشدار داده است که این منطقه می تواند بخشی از شگفت انگیزترین رویدادهای راهبردی جهان باشد.