نارضایتی‌ها از بایدن همچنان رو به صعود است

نظرسنجی سراسری رویترز - ایپسوس که در تاریخ‌ دوم و سوم فوریه انجام شد، نشان داد که ۴۱ درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد جو بایدن را در مقام ریاست جمهوری آمریکا تایید کردند، در حالی که ۵۶ درصد با این عملکرد مخالف بوده و مابقی آنها نیز نسبت به نظرشان مطمئن نبودند.

 

نظرسنجی که هفته قبل برگزار شد، نشان داد بایدن ۴۵ درصد تایید عملکرد و ۵۰ درصد نارضایتی از عملکردش کسب کرده است.

به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای از همه‌گیری کووید-۱۹ و تبعات اقتصادی آن خسته شده‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر شش نفر فکر می‌کنند که کشورشان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و مسائل اقتصاد و سلامت عمومی بیشتر از بقیه مسائل به عنوان نگرانی‌های اصلی ذکر شدند.

جو بایدن پس از کسب محبوبیت‌های بیش از ۵۰ درصد در ماه‌های اول ریاست جمهوری خود، از اواسط ماه اوت شاهد افت محبوبیتش همچنان که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر کشورش افزایش یافته و دولت مورد حمایت آمریکا در افغانستان سقوط کرد، بود.

دموکرات‌ها به طور فزاینده‌ای نگران هستند که نارضایتی از ریاست جمهوری بایدن به قیمت از دست رفتن اکثریت آنها در کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای بعدی تمام شود. اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان یا سنا را در دست بگیرند، برنامه قانونگذاری بایدن محکوم به شکست می‌شود.

با این حال این رکورد کاهش محبوبیت بایدن هنوز بالاتر از رکورد ۳۳ درصدی است که رئیس جمهور قبل از او یعنی دونالد ترامپ در دسامبر ۲۰۱۷ کسب کرد.

62171933

نظرسنجی رویترز - ایپسوس به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر آمریکا انجام شد. در این نظرسنجی از مجموع ۱۰۰۵ بزرگسال، از جمله ۴۴۳ دموکرات و ۳۷۷ جمهوری‌خواه، پرسش شد.