یک هکر آمریکایی اینترنت کره‌شمالی را قطع کرده بود

این هکر آمریکایی به Wired گفت، از آنجا که یکی از قربانیان حمله هکری سال گذشته میلادی کره شمالی بود که در جریان آن سازمان‌های امنیتی غربی توسط جاسوس‌های این کشور هک شدند، دست به این کار زده است.

وی همچنین گفت، بابت اینکه هدف این حمله هکری قرار گرفته و آسیب دیده و از آنجا که مقام‌های آمریکایی برایش کاری نکردند، خودش دست به کار شده و به تنهایی شبکه اینترنت کره شمالی را هک کرده است.

این هکر آمریکایی همچنین افزود، شکاف‌های امنیتی و آسیب‌های نرم افزاری کره شمالی را یافته و علیه آنها اقدام کرده است.

قطع مرموز اینترنت کره شمالی درست زمانی اتفاق افتاد که این کشور داشت تسلیحات و موشک‌های خود را آزمایش می‌کرد.

پایگاه خبری Wired همچنین گزارش داد، این هکر آمریکایی سوابق تصویری از انجام این حمله هکری علیه شبکه اینترنت کره شمالی را نیز منتشر کرد.

اینترنت کره شمالی در ماه گذشته میلادی حداقل دو بار قطع و وب‌سایت‌های دولتی آن از دسترس خارج شدند. برخی ناظران ادعا می‌کنند که سرورهای این کشور مورد حملات توزیع شده (DDoS) قرار گرفته‌اند.

62171842

این هکر آمریکایی همچنین اخیرا وبسایتی را تحت عنوان پروژه FUNK راه‌اندازی کرده که احتمالا اهداف آن علیه کشور کره‌شمالی است و قصد دارد هکرهای جدیدی را برای این کار جذب کند. در توضیحات این پروژه آمده است: هدف، انجام حملات متناسب و جمع‌آوری اطلاعات به منظور جلوگیری از هک کردن جهان غرب توسط کره شمالی است.