به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، ميخائيل بوگدانف، معاون وير خارجه روسيه عنوان داشت: مسكو با هرگونه بررسي بركناري بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه از قدرت توسط ديگر كشورها مخالف است.

وی در ادامه افزود: تنها مردم سوریه حق دارند در این خصوص تصمیم بگیرند.

فرید هوف، نماینده وزارت خارجه آمریکا که پرونده سوریه را پیگیری می‌کند به مسکو رفته و با بوگدانف برای بررسی آخرین تحولات سوریه بحثو تبادل نظر کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار عنوان داشت که مسکو با راهکارهای ارائه شده در چارچوب فصل هفت منشور سازمان ملل مبنی بر مداخله نظامی در سوریه مخالف است. این دیدار بدون دستیابی به توافقی میان دو طرف به پایان رسید.

مسکو با طرح جدید کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه برای تشکیل " گروه تماس " با حضور کشورهای دارای نفوذ از جمله ایران موافقت کرده اما واشنگتن مخالف حضور ایران است.

سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده که ایران بخشی از مشکل سوریه به شمار می‌آید و نمی‌تواند در حل و فصل این مساله مشارکت داشته باشد.

این در حالیست که کوفی عنان عنوان داشت که ایران می‌تواند بخشی از راهکار سیاسی باشد چرا که دارای تاثیر و قدرت در سوریه است.

قرار است ترکیه، عربستان، قطر و دیگر کشورهای غربی نیز در گروه تماس حضور داشته باشند.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز بار دیگر تاکید کرد که باید سناریوی یمن در سوریه اجرا شود.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با کوفی عنان بر حمایت مسکو از تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل سیاسی مساله سوریه تاکید کرد.

لاوروف در این تماس بر برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با حضور تمام گروه‌های خارجی صاحب نفوذ در مساله سوریه تاکید کرد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز در دیدار با کوفی عنان بر ضرورت اعمال فشارهای دیپلماتیک بر نظام سوریه و ممانعت از وقوع جنگ داخلی در این کشور تاکید کرده و عنوان داشت که جامعه بین‌الملل باید برای مرحله بعد از اسد برنامه‌ریزی کند.

این در حالیست که ناظران بین‌المللی برای بررسی محل کشتار صورت گرفته در روستای القبیر واقع در اطراف حماة وارد این منطقه شدند.

دمشق پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای سوری هیچ دخالتی در این کشتار نداشتند.

خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی نیز گزارش داد که ساختمان‌های موجود در این روستا کاملا تخریب شده‌اند و اجساد برخی از قربانیان درون منازل وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اصابت آر پی جی به دیوار منازل ساختمان‌های منطقه را کاملا تخریب کرده است و بوی گوشت سوخته در تمام این روستا به مشام می‌رسد.

از سوي ديگر تلويزيون سوريه گزارش داد كه به دنبال انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در ادلب پنج تن از جمله دو نيروي پليس كشته شدند.