عصائب اهل الحق: انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل، نسلی حامی مقاومت را تربیت کرد

«سعد الساعدی» یکی از رهبران جنبش عصائب اهل الحق  در خصوص تحولات مهمی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه رخ داد، اظهار داشت: «با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) تحول بزرگی در موازنه قوای منطقه‌ای و به طور کلی در سطح جهانی به وجود آمد؛ آن هم زمانی که یک هژمونی آشکار برای دخالت محور آمریکایی در منطقه و به ویژه درخصوص مسئله فلسطین وجود داشت. انقلاب اسلامی توانست محور مقاومتی را شکل دهد که توان مواجهه با تمام مسائل حساس در دفاع از آرمان فلسطین و چالش‌های مهم را داشته باشد».

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی و رویکرد امام خمینی (ره) بر کشور و ملت عراق و همچنین تاثیراتی که این موضوع بر حمایت از مقاومت عراق برجای گذاشت، گفت: «انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل (ره) نسلی را به وجود آورد که فرهنگ مقاومت و ضدیت با تمام طرح‌های استکباری در منطقه را با خود به همراه داشت؛ این فرهنگ منجر به تشکیل گروه‌های مختلف در کشورهای محور مقاومت شد. گروه‌هایی که در عراق با اشغالگری آمریکایی و جریان‌های تکفیری مقابله کردند».

 عصائب اهل الحق: انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل، نسلی حامی مقاومت را تربیت کرد

سعد الساعدی در ادامه ضمن اذعان به این نکته که ایدئولوژی انقلاب اسلامی به قلوب ملل منطقه و کل جهان وارد شده، افزود: «انقلاب اسلامی با رویکرد سازنده و پویای خود به مصاف تمامی مشکلات پیش‌ِروی خود و چالش‌های مختلف رفت و نسبت به وضعیت کشورهای دیگر دغدغه واقعی داشت. پس از آنکه این ملت‌های مستضعف اسلامی خلأ ایدئولوژی‌های امیدوارکننده را احساس کردند، الگوی جمهوری اسلامی ایران را به مثابه یک مقصد و رویکرد دنبال کردند».