بهاء الحریری طرح سیاسی‌اش برای لبنان را اعلام کرد

بهاء الحریری ، پسر رفیق الحریری، نخست وزیر فقید لبنان در مصاحبه با شبکه الحره گفت: اختلافات با سعد الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان که اخیراً از عرصه سیاسی کناره گیری کرد بسیار گسترده و درباره چگونگی اداره امور است.

وی درباره سیاستی که برای تعامل با حزب الله در پیش خواهد گرفت، گفت: برای ما مسئله اساسی انتخابات است.

وی هرگونه ارتباط با جنبش أمل را تکذیب کرد و گفت که این جنبش نماینده میانه‌روهای شیعی نیست.

بهاء الحریری اعلام کرد که طرح سیاسی وی اجرای توافق طائف است و شامل جدا کردن دین از قوه مجریه و مقننه و وجود پارلمانی که به اقلیت‌ها اختیارات بدهد، اجرای اصل غیر مرکزی بودن اداری، تحقق استقلال دستگاه قضایی و مبارزه با فساد است.

وی از دوران ریاست جمهوری میشل عون به شدت انتقاد کرد و گفت، در دوره وی "لبنان شاهد فروپاشی کامل و انزوای بین‌المللی و عربی بود."

بهاء الحریری گفت، ارکان اقتصادی در لبنان چهار اصل دارد، بخش بانکی، بخشی گردشگری، پزشکی و آموزش. همچنین لبنانی‌های مقیم خارج که بخش اساسی برای لبنان به عنوان اقتصاد آزاد هستند.

وی تاکید کرد که نمی‌تواند اجازه فروپاشی سنی‌ها در لبنان را بدهد و طایفه سنی‌ها باید به حقوق کامل خود در معادله لبنان دست یابند.

بهاء الحریری طرح سیاسی‌اش برای لبنان را اعلام کرد

بهاء الحریری درباره اینکه چرا در خارج لبنان است، گفت، صرفاً به دلیل امنیتی در خارج به سر می‌برد و زمانی که به ضمانت‌های امنیتی کافی دست یافت به لبنان بازخواهد گشت.