توطئه جدید صهیونیست‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد اهداف رژیم صهیونیستی در خصوص «تقسیم زمانی و مکانی» این مسجد محقق شود.

خبرگزاری قدس به نقل از صبری گزارش داد، منظور از تقسیم زمانی این است که ساعتهای معینی به یهودیان در مسجد الاقصی اختصاص داده شود و در آن زمانها، مسلمانان حضور نداشته باشند، ولی این مسئله صورت نخواهد گرفت.

وی گفت که منظور از تقسیم مکانی نیز این است که بخشی از مجسد الاقصی به یهودیان اختصاص داده شود. به گفته خطیب مسجدالاقصی، صهیونیستها بیشتر بر روی مناطق شرق محوطه الاقصی تأکید دارند.

صبری با بیان اینکه طرحهای صهیونیستی با آگاهی و دفاع مردم قدس از خود، خنثی خواهد شد، خاطر نشان کرد، جوانان قدس موفق شدند خود را ثابت کرده و طرحهای اشغالگرانه را که در راستای یهودی‌سازی است، شکست دهند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هر اقدامی را که بخواهد، در داخل شهر قدس انجام می‌دهد، تصریح کرد، این رژیم قدس را محاصره کرده و آن را از محیط اطراف خود جدا کرد تا باعث تضعیف آن شود و از ورود مردم فلسطین جلوگیری کند.

خطیب مسجدالاقصی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی و تغییر وضعیت موجود در قدس، از بندهای معاهده اسلو استفاده می‌کند، تأکید کرد، کسانی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، نمی‌دادند که به اشغال الاقصی، مشروعیت می‌بخشند.

توطئه جدید صهیونیست‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی

منظور صبری، سفر یک هیات اماراتی به فلسطین اشغالی و دیدن از مسجد الاقصی است. این سفر دی ماه گذشته صورت گرفت. شماری از افسران و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی هم تأمین امنیت بازدید هیات اماراتی از مسجد الاقصی را بر عهده داشتند