به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از راشا تودی، "دیوید راب" نویسنده کتاب عملیات هالیوود: پنتاگون چگونه فیلمها را شکل میدهد و یا سانسور میکند در گفتوگویی با این شبکه خبری به بررسی نحوه دخالت پنتاگون در هالیوود میپردازد و ضمن انتقاد از این رویکرد آن را برخلاف قانون اساسی آمریکا میداند.

این نویسنده و گزارشگر سابق هالیوود حتی فیلم جیمزباند را نیز قربانی سیاست سانسور شدید پنتاگون می‌داند و در سخنان ضمن تأیید حمایت پنتاگون از تعداد مشخص و خاصی از تهیه کنندگان و فیلمسازان هالیوودی عنوان می‌کند: پنتاگون تنها از کسانی حمایت می‌کند که اجازه بدهند در فیلمنامه‌شان دست ببرد و یا آن را سانسور کنند و یا اگر وجهه منفی از ارتش آمریکا نشان دهد آن را آنطور که مطلوب می‌داند تغییر دهد. تنها در این صورت است که پنتاگون دسترسی به جت‌ها، کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و ادوات جنگی و سلاح‌های خود را در اختیارشان می‌گذارد.

دیوید راب در پاسخ به این سوال که در اداره‌ای که پنتاگون برای ارتباط با هالیوود در نظر گرفته است چه می‌گذرد، می‌گوید: در لس‌آنجلس اداره‌ای وجود دارد که فیلم‌سازان فیلمنامه‌های خود را به ماموران نظامی پنتاگون تحویل می‌دهند و ماموران با مطالعه و بررسی آنها می‌گویند که چه قسمتی باید حذف شود، چه قسمتی باید سانسور و یا چه قسمتی به آن اضافه شود. سپس در صورت توافق طرفین قراردادی منعقد می‌شود. پس از ساخت و آماده سازی فیلم قبل از پخش عمومی، برای ژنرال‌ها و مقامات ارشد نظامی پخش می‌شود. به نظرم اگر مردم آمریکا این موضوع را بدانند به خشم می‌آیند.

وی در پاسخ به این سوال که هالیوود چه سودی از این رابطه و دخالت پنتاگون می‌برد اظهار کرد: هالیوود به دنبال دسترسی کم هزینه و ارزان به انواع تسلیحات و امکانات و ادوات جنگی ارتش آمریکاست و این امر بدون رضایت و کمک پنتاگون صورت نخواهد یافت. به همین دلیل برخی فیلمسازان برای دسترسی به این امکانات تن به دخالت پنتاگون در فیلم‌های خود می‌دهند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود میافزاید: پنتاگون کودکان را هدف گرفته است چرا که آنها سربازان آینده آمریکا خواهند بود و سعی دارد و با نمایش چهرهای خوب و قهرمانی از ارتش آمریکا، کودکان و مردم آمریکا را جذب ارتش کند و آنها را طرافدار و دوستدار جنگ کند.