اعلام زمان تشکیل دولت جدید عراق

«ترکی العتبی» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» ( چارچوب هماهنگی )، امروز (شنبه، ۱۹ فوریه)  گفت که انتظار می‌رود دولت آتی عراق در ماه آوریل آتی تشکیل شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «تفاهمات بین الاطار التنسیقی و سایر نیروهای سیاسی با سرعت خوبی در حال انجام است و یک توافق اولیه در خصوص ویژگی‌های دولت آینده وجود دارد. انتظار می‌رود که در ماه آوریل (فرودین) آینده، دولت جدید تشکیل شود و الاطار التنسیقی جزئی اساسی از آن خواهد بود.

اعلام زمان تشکیل دولت جدید عراق

العتبی افزود: چارچوب هماهنگی شامل نیروهای سیاسی بزرگی است که نمی توان آن‌ها را از صحنه عراق حذف کرد. بدون توافق سیاسی، هیچ نامزدی به پست ریاست‌جمهوری دست نخواهد یافت و چارچوب هماهنگی در تعیین  رئیس جمهور بعدی موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: ​نمایندگان مستقلی هستند که به زودی به چارچوب هماهنگی خواهند پیوست و به این ترتیب تعداد اعضای آن در پارلمان افزایش خواهد یافت.

روز گذشته نیز،  «حامد الموسوی» از نمایندگان ائتلاف پارلمانی الفتح به ریاست هادی العامری، خبر داد که گروه‌های حاضر در چارچوب هماهنگی قصد دارند یک ائتلاف جدید به نام الثبات الوطنی تشکیل دهند که متشکل از ۸۸ نماینده خواهد بود.