تظاهرات ضد جنگ در برابر مقر برگزاری نشست مونیخ+ عکس

همز‌مان با سخنرانی رهبران جهان در نشست امنیتی مونیخ ، صدها شهروند در اعتراض به سیاست‌های ناتو در برابر مقر برگزاری این نشست تظاهرات برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، معترضان به افزایش تنش‌ها در اوکراین با حضور در خیابان‌های منتهی به مقر نشست امنیتی مونیخ پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون «کشاندن کشورهای ناتو به جنگ را متوقف کنید» را به احتزاز در آوردند.

در این نشست که از روز جمعه آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد، رهبران کشورهای غربی بار دیگر ادعای «حمله قریب‌الوقوع» روسیه به اوکراین را تکرار کردند.

تظاهرات ضد جنگ در برابر مقر برگزاری نشست مونیخ+ عکس

هم‌زمان با شروع این ادعاها از حدود دو ماه قبل، نیروهای اوکراینی از روز پنجشنبه با نقض آتش‌بس درج شده در توافق مینسک، حملات توپخانه‌ای را علیه مناطق خودمختار روس زبان دونباس از سر گرفته‌اند.

ظهر امروز مقامات ناحیه «دونتسک» اعلام کردند بخش‌هایی از شمال این منطقه تحت حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار گرفته و عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند.

تظاهرات ضد جنگ در برابر مقر برگزاری نشست مونیخ+ عکس

سخنرانان غربی نشست امنیتی مونیخ علاوه بر چشم‌پوشی از موارد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی، این حملات را «عملیات فریب» روسیه برای توجیه حمله به اوکراین توصیف کرده‌اند.