۶ هزار زن و کودک در یمن کشته شدند

سمیه طائفی رئیس سازمان حقوق بشر ی انتصاف گفت: از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن تاکنون ۲ هزار و ۴۲۶ زن و ۳ هزار و ۸۴۷ کودک کشته و ۷ هزار و ۴۰ زن و کودک نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی آمریکایی مسؤول جنایت علیه غیرنظامیان یمنی طی حدود این هفت سال است، افزود: تداوم محاصره یمن و توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوز، پیامدهای فاجعه باری برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش بهداشتی و درمانی یمن دارد و دلیل اصلی افزایش مرگ و میر کودکان و مادران و بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها است.

او گفت: کمبود سوخت به دلیل توقیف کشتی‌های حامل سوخت در بندر الحدیده باعث شده تا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیاری در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

رئیس سازمان انتصاف از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست تا مسؤولیت قانونی و انسانی خود را در قبال جنایت‌ها و نقض حقوق مردم یمن توسط ائتلاف سعودی را بپذیرند و برای توقف تجاوز و حمایت از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان اقدام کرده و به کشورهای متجاوز فشار بیاورند.

۶ هزار زن و کودک در یمن کشته شدند

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.