روسیه در حال طراحی بزرگترین جنگ از سال ۱۹۴۵ است

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس بار دیگر ضمن مطرح کردن شایعاتی مبنی بر بروز جنگ میان روسیه و اوکراین ، اوضاع بین کی یف و مسکو را بزرگترین تنش در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم دانست.

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با بی بی سی گفت آنچه اکنون میان روسیه و اوکراین مشاهده می‌شود از نظر وسعت می‌تواند به بزرگترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵ (جنگ جهانی دوم) تبدیل شود.

وی بار دیگر ضمن کوبیدن بر طبل جنگ احتمال داد روسیه آغازگر این جنگ باشد و با نیرو‌های زیادی به اوکراین حمله کند. او مدعی شد چنین حمله‌ای نه تنها منطقه دونباس بلکه بلاروس را نیز دربربگیرد.

جانسون این جنگ را عامل رنج مردم روسیه و اوکراین دانست.

دیروز ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مدعی شد روسیه نیرو‌های زیادی در مرز اوکراین جمع آوری کرده و اروپا با یک بحران واقعی روبرو هست. استولتنبرگ با ادعای اینکه مسکو به دنبال افزایش نفوذ خود است و تلاش می‌کند ناتو را از وضع دفاعی و افزایش تعداد اعضای خود باز دارد، مدعی شد ناتو روسیه یا هیچ طرف دیگری را تهدید نمی‌کنیم.

روسیه در حال طراحی بزرگترین جنگ از سال ۱۹۴۵ است

با افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین درگیری‌هایی در شرق اوکراین از سر گرفته شده است. دولت روسیه بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعا‌ها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسیه در آماده‌سازی برای تحریم‌های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق است.