اسرائیل در برابر پهپاد حزب الله دچار شکست امنیتی - اقتصادی شد

 روزنامه عبری زبان "کالکالیست" شامگاه شنبه در گزارشی تاکید کرد که جنگنده‌های اف ۱۶، بالگردها و موشک‌های سامانه گنبد آهنین هیچکدام نتوانستند پهپاد حزب الله را که توانسته بود از لبنان به داخل اراضی اشغالی نفوذ کند، منهدم کنند.

این روزنامه افزود که رژیم صهیونیستی در این عملیات همزمان متحمل یک شکست امنیتی - اقتصادی شد.

در این گزارش آمده است که جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی بسیار گران قیمت هستند و بهتر است "اسرائیل" به فکر خرید سامانه‌های ارزان قیمت‌تر باشد.

این روزنامه بیان کرد که هر یک ساعت پرواز جنگنده‌های اف ۱۶ نزدیک به ۲۲۰۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که هزینه یک ساعت پرواز هلی‌کوپترهای آپاچی نیز حدود ۴۰۰۰ دلار و هزینه هر موشک سامانه گنبد آهنین حدود ۵۰ هزار دلار است.

حزب الله لبنان عصر جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد از نوع "حسان" را برای شناسایی بر فراز خاک فلسطین اشغالی به پرواز در آورده است .

به گزارش عصر جمعه شبکه المیادین ، حزب الله در این بیانیه اعلام کرد :یک فروند پهپاد از نوع "حسان" (به یاد شهید حسان اللقیس) را بمدت ۴۰ دقیقا در عمق ۷۰ کیلومتری آسمان فلسطین اشغالی به پرواز در آوردیم و پس از عملیات شناسایی مفصل به سلامت به پایگاه خود در لبنان باز گشت.

مقاومت همچنین تاکید کرد که با وجود تلاش دشمن برای سرنگونی، این پهپاد پس از انجام موفقیت‌آمیز ماموریت به سلامت بازگشت.

اسرائیل در برابر پهپاد حزب الله دچار شکست امنیتی - اقتصادی شد

نفوذ این پهپاد به عمق اراضی فلسطین اشغالی یک بار دیگر ناکارآمدی سامانه دفاع هوایی صهیونیست ها موسوم به گنبد آهنین را اثبات کرد.