انفجار در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین

منابع آگاه از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز شهر دونتسک که اخیرا شاهد درگیری های نظامی میان جدایی طلبان و نیروهای اوکراینی بوده، خبر داد.

از سوی دیگر، شبکه خبری سی ان ان همراه با وقوع این انفجار، از درگیری هایی در جمهوری خودخوانده لوهانسک در 120 کیلومتری دونتسک خبر داد.

فرماندهی نیروهای مشترک اوکراین مدعی شده است که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در تلاش برای متهم کردن نیروهای مسلح اوکراین و تشدید بیشتر اوضاع، «آتش تسلیحات سنگین» را به سمت قلمرو خود شلیک کردند.

گفته می شود که این آتشباری در ساعت 9 شب یکشنبه به وقت محلی آغاز شد که با تیراندازی از منطقه لوباچو به سمت شهر لوهانسک همراه بود. هر دو این مناطق در جمهوری خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین قرار دارند.

فرماندهی نیروهای مشترک اوکراین اعلان داشت: با خودداری مدافعان اوکراینی از هرگونه اقدام تهاجمی که احتمالاً می‌تواند منجر به واکنش خشونت‌آمیز شود، نیروهای اشغالگر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در سرزمین‌های اشغال شده و گلوله باران پراکنده شهرک‌های غیرنظامی ادامه می‌دهند.

انفجار در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین

جمهوری خودخوانده لوهانسک نیز به نوبه خود اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حال شلیک توپخانه به قلمرو جمهوری خلق لوهانسک هستند و احتمالا برای حمله آماده می شوند.

ایوان فیلیپوننکو یکی از مقامات جمهوری خودخوانده لوهانسک گفت: "دشمن، تدارکاتی را برای حمله مورد نظر انجام داده است."