به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، موضوع انتقاد ایران از برخی اعضای اوپک به دلیل تخلف از سهمیه های تعیین شده، یکی از اخباری است که امروز مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته است. ایران روز گذشته کشورهای عربستان سعودی، کویت و امارات را به پایین آوردن قیمت های جهانی نفت از طریق تخلف از سهمیه های تعیین شده متهم کرد. میدل ایست آنلاین امروز با اشاره به این موضوع، گزارشی درباره تغییرات قیمت های جهانی نفت طی ماه های اخیر ارائه کرده است. روزنامه نیشن پاکستان نیز از دیگر مطبوعاتی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده است.


روزنامه «تایمز اسرائیل»، با اشاره به سخنان روز گذشته «عوض حیدرپور»، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی نوشته ایران اجازه دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به مرکز نظامی «پارچین» را نخواهد داد. حیدرپور روز گذشته با بیان اینکه ایران اجازه بازدید جاسوسان غربی از تکنولوژی نظامی خود را نمی دهد، اظهار داشته بود که از ایران از آژانس به دلیل جاسوسی ماهواره ای شکایت می کند. تایمز اسرائیل با اشاره به این سخنان، به تحولات چند روز گذشته و مذاکرات روز جمعه ایران با آژانس نیز اشاره کرده است.

روزنامه «تلگراف هند» با اشاره به برگزاری گفت و گوهای استراتژیک سالانه هند و آمریکا که قرار است پنج روز دیگر برگزار شود، به اهمیت موضوع ایران در این رابطه اشاره کرده است. به نوشته این روزنامه، موضوع خرید نفت هند از ایران و تقاضای آمریکا برای توقف این امر، یکی از مسائل مهم در روابط دو کشور است. بر این اساس، آمریکا اعلام کرده پس از برگزاری مذاکرات هسته ای ایران در مسکو، انتظارات خود را از هند در این باره اعلام خواهد کرد. با این حال، یکی از انتظارات کنونی این کشور این است که مقامات هندی، آمریکایی ها را از جزئیات مذاکرات اخیر صورت گرفته میان هیئت های هندی و ایرانی در دهلی نو آگاه کنند.


روزنامه «گاردین» در گزارشی درباره حملات سایبری صورت گرفته از سوی آمریکا و به ویژه موضوع ویروس های استاکس نت و فلیم، بر تأثیری که افشای خبر این حملات بر وجهه اوباما بر جای گذاشته، اشاره کرده است. به نوشته این روزنامه، افشای این موضوع، اوباما را در میان افکار عمومی به فردی ریاکار تبدیل کرده؛ زیرا کسی که در مورد ضرورت آزادی اینترنت بیاینه می دهد، دست به حملات سایبری در این سطح از وسعت و پیچیدگی زده است.


سایت شبکه خبری «یورو نیوز» با اشاره به تلاش های اخیر صورت گرفته برای از سر گیری روند صلح در سوریه، به موضع روسیه در این باره اشاره کرده و نوشته این کشور به شدت خواهان وارد شدن ایران به موضوع گفت و گوها درباره سوریه است. علاوه بر این، روسیه ضمن غیرقابل قبول دانستن اعمال تغییر از خارج، مخالفت خود را با مداخله نظامی در سوریه ابراز داشته است.

در نهایت، روزنامه کیف پست خبر دعوت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران از رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست غیرمتعهدها در تهران خبر داده است. این دعوتنامه از سوی بهروز کمالوندی، معاون وزیر خارجه ایران به کنستانتین هریشچنکو، وزیر خارجه اوکراین تحویل داده شده است. نشست غیرمتعهدها از ۲۶ تا ۳۱ اوت در تهران برگزار خواهد شد.