هشدار انگلیس در باره حضور تروریست های خارجی در افغانستان

خبرگزاری «افق» افغانستان امروز دوشنبه به نقل از «مک کالوم»  رئیس اطلاعات داخلی انگلیس نوشت شماری از تروریست های انگلیسی تلاش دارند به افغانستان وارد شوند.

وی افزوده است انگلیس و متحدان خود ،با زیر نظر گرفتن این افراد ،نگران این وضعیت هستند.

وی هشدار داد این  احتمال وجود دارد که افغانستان نیز مانند سوریه به پناهگاه تروریست ها انگلیسی تبدیل  شود و دراین کشور  شبکه  سازی کنند.

«آنتونیوگوتریش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پیش از این ا نگرانی از حضور جنگجویان خارجی د افغانستان گفته بود خطر گسترش تروریسم از افغانستان به بیرون از این کشور وجود دارد.

«منصوراحمدخان» سفیر پاکستان در کابل نیز از حضور تروریست های خارجی در افغانستان  ابراز نگرانی کرد.

احمدخان به طلوع نیوز گفته است که که حضور گروه داعش و شبکه القاعده در افغانستان خطر جدی برای پاکستان و منطقه است.

وی  اظهار داشت مشکلات بر سر خط مرزی «دیورند» سبب توسعه و گسترش فعالیت‌های تروریست‌ها از جمله داعش شده است.

آگاهان سیاسی افغانستان بر این باورند که تنها راه فایق آمدن بر گروه های تروریستی در منطقه همکاری‌ها بین کشورهای همسایه می باشد و آنان پاکستان را نیز پناهگاه تروریست‌ها می دانند.

سید باقر محسنی بر این باور است باید دیدگاه امنیتی در مسائل افغانستان اصلاح شود و کشورهای افغانستان و پاکستان بعنوان دو همسایه با حسن همجواری و روابط نیک با همدیگر رفتار کنند.

سید هارون هاشمی یکی دیگر از کارشناسان سیاسی معتقداست در وضعیت کنونی  کشورهای همسایه افغانستان بخصوص پاکستان باید برای بهبود وضعیت امنیتی  و اقتصادی با کابل همکاری کنند.

هراس صهیونیست‌ها از دست‌های پر حزب‌الله در روز موعود

تنش ها بین کابل و اسلام آباد در ماه های اخیر یک بار دیگر بر سر موضوع خط دیورند افزایش یافته و ملامحمدیعقوب سرپرست وزارت دفاع طالبان چند روز پیش به تلویزیون ملی افغانستان گفته بود اجازه حصارکشی مرزی را به پاکستان  نداده است.