جایزه الشباب برای دستگیری سران آمریکا

به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از شبكه خبري سي.ان.ان نوشت: فؤاد محمد خلف، يكي از فرماندهان ارشد جنبش شبهنظامي الشباب در سومالي تعيين ۳۳ ميليون دلار جايزه براي رهبران اين جنبش از سوي دولت باراك اوباما، رئيسجمهور آمريكا را مورد تمسخر قرار داد.

دولت اوباما این میزان جایزه را برای اطلاعات منجر به دستگیری و یا کشته شدن هفت عضو ارشد الشباب تعیین کرده بود.

محمد خلف تعیین جایزه از سوی آمریکا را حمله‌ای دیگر علیه مسلمانان دانست و رهبران آمریکا را " کافر " نامید.

وی در فیلمی که بر روی چند وب سایت منتشر شده، می‌گوید: هر کسی که برای مجاهدین اطلاعاتی درباره محل حضور اوبامای کافر و زن بیل کلینتون که هیلاری کلینتون نام دارد بیاورد، من به او جایزه می‌دهم.

دولت اوباما برای سر خلف پنج میلیون دلار و هفت میلیون دلار برای سر احمد عبدی محمد، جایزه تعیین کرده است. دولت آمریکا در مجموع برای هفت رهبر ارشد الشباب ۳۳ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

خلف با اقدام متقابل خود این اقدام آمریکا را مورد تمسخر قرار داده و اظهار داشت: هر کس به مجاهدین کمک کند تا محل حضور اوباما و هیلاری کلینتون را پیدا کنند ۱۰ شتر برای اطلاعات منجر به دستگیری اوباما و ۱۰ مرغ و ۱۰ خروس برای کلینتون دریافت خواهد کرد.

اين اولين باري است كه دولت آمريكا براي اعضاي گروه الشباب جايزه تعيين ميكند. اين گروه مرتبط با القاعده متهم به انجام حملات تروريستي در سومالي، اوگاندا و كنيا است.