مسکو به تحریم‌های آمریکا پاسخ قدرتمند می‌دهد

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به تحریم‌های اخیر آمریکا به بهانه تحولات اوکراین واکنش نشان داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ شکی وجود ندارد که این تحریم‌ها با پاسخ قدرتمندی روبه‌رو خواهند شد که لزوماً متقارن نبود اما برای طرف آمریکایی به‌خوبی تنظیم شده و دارای حساسیت خواهند بود».

در این بیانیه با اشاره به اینکه هدف تحریم‌های آمریکا «تغییر مسیر روسیه» بوده نوشته است: «روسیه اثبات کرده است که با وجود تمام هزینه‌های این تحریم‌ها قادر است آسیب ناشی از آن‌ها را به حداقل رسانده و فراتر از آن، فشار تحریمی نمی‌تواند عزم ما در دفاع قاطعانه از منافع خود را تحت تأثیر قرار دهد».

مسکو به تحریم‌های آمریکا پاسخ قدرتمند می‌دهد

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد چهارشنبه جزئیات تحریم‌های روسیه را منتشر کرد. تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، بانک‌های روسیه و چند مقام این کشور را هدف قرار داده است.

در همین راستا «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا به اقدام واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به دلیل تحولات اوکراین و اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» واکنش نشان داد.

سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن هشدار داد، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. آنتونوف گفت: «تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد که روسیه با تمدید اعمال محدودیت‌ها، سیاست خارجی خودش را تغییر خواهد داد، بسیار سخت است».

وی افزود: «من حتی یک روز را به خاطر ندارم که کشورمان بدون محدودیت‌های اعمالی جهان غرب زندگی کرده باشد. ما یاد گرفته‌ایم که در چنین شرایطی کار کنیم نه تنها برای اینکه بقا داشته باشیم بلکه کشورمان را هم توسعه دهیم».

علاوه بر این، پس از آنکه آلمان اعلام کرد پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» را متوقف کرده است، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق و معاون کنونی شورای امنیت روسیه طی توئیتی هشدار داد اروپایی ها به زودی مجبورند برای هزار مترمکعب گاز ۲۰۰۰ یورو (۲۲۰۰ دلار) بپردازند.